هواپیمایی قطر: ۹ هزار کارمند خود را اخراج می‌کنیم

رییس اجرایی شرکت هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) گفت که این شرکت حدود ۹ هزار نفر (معادل ۲۰ درصد) از کارمندانش را پس از کاهش درخواست‌های سفر ناشی از شیوع کرونا اخراج خواهد کرد.

هواپیمایی قطر: ۹ هزار کارمند خود را اخراج می‌کنیم

رییس اجرایی شرکت هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) گفت که این شرکت حدود ۹ هزار نفر (معادل ۲۰ درصد) از کارمندانش را پس از کاهش درخواست‌های سفر ناشی از شیوع کرونا اخراج خواهد کرد.

"اکبر الباکر" پنجشنبه شب در گفت وگو با شبکه بی‌بی‌سی عربی افزود: متأسفانه مجبوریم که این افراد را اخراج کنیم، این یک تصمیم بسیار دشوار است، اما راه جایگزین دیگری نداریم.

این نخستین بار است که شرکت هواپیمایی قطر شمار دقیق کارمندانی که قصد اخراج آنان را دارد، اعلام کردهاست.

این شرکت دولتی قطری که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی در خاورمیانه است، پنجم ماه می گذشته (۱۶ اردیبهشت ماه) اعلام کرد که تعدیل بخش بزرگی از کارمندان خود را بررسی خواهد کرد.

براساس گزارش مالی مارس ۲۰۱۹ شرکت قطر ایرویز، این شرکت حدود ۴۶ هزار و ۶۸۴ کارمند در سراسر جهان دارد که درصدد اخراج ۹ هزار تن از آنان است.

رییس اجرایی شرکت هواپیمایی قطر، مارس (اسفند/ فروردین ماه ) گذشته نیز گفته بود که شرکت قطر ایرویز از نقدینگی خود هزینه می‌کند و این مسأله در نهایت ممکن است موجب درخواست کمک شرکت از دولت شود.

شرکت قطر ایرویز به امید جذب تعداد مسافرین بیشتر، سهام بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی را در سراسر جهان خریداری کرد.

الباکر افزود: بسیاری از شرکت‌ها به خاطر شیوع کرونا تعطیل شده‌اند.

رییس اجرایی قطر ایرویز پیشتر به خبرگزاری رویترز گفته بود که این شرکت درصدد است که شبکه مشتریان خود را به صورت تدریجی بازسازی کند، اما بهبود کامل این شبکه شاید ۴ سال به طول بینجامد.

الباکر افزود: اگر بهبود شبکه مشتریان پیش از سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ روی دهد، این مسأله موجب شگفتی شدید من خواهد شد.

وی افزود: قرنطینه ۱۴ روزه که برخی کشورها برای جلوگیری از پرواز هوایی مسافران اعمال کرده‌اند، شاید صنعت هوانوردی را فلج کند.

الباکر همچنین در ادامه به بی‌بی‌سی عربی گفت: قرنطینه بهداشتی به صنعت هوانوردی آسیب خواهد زد و به نظرم قرنطینه مشکل را حل نخواهد کرد. می‌توان به شیوع کرونا در کره جنوبی و آلمان و دیگر کشورها نگاه کرد، کرونا بار دیگر از نو شیوع می یابد و تنها راه‌حل، درمان قطعی و ساخت واکسن است.

در سایه اعمال اقدامات محدودیت‌کننده برای سفر و هراس مسافران از ابتلا به کرونا، ظرفیت پروازهای بین‌المللی به طور چشمگیری کاهش یافته و بیشتر خطوط هوایی جهان در حال حاضر با چالش‌های جدی روبرو هستند.

دیگر شرکت‌های هوایی جهان از جمله "بریتیش ایرویز"، "لوفتهانزا"، "امریکن ایرلاین"، "یونایتدر ایرلاینز"، "شرکت هواپیمایی امارات"، "شرکت هوایی ترکیه"، "ایرفرانس" از پیامدهای ناشی از شیوع کرونا در سراسر جهان در امان نمانده‌اند و متحمل ضررهای مالی گسترده شده‌اند.

شرکت‌های هوایی جهان اوضاع خوبی را در دوران شیوع کرونا تجربه نمی‌کنند و بشدت به حمایت‌های دولتی نیاز دارند. با توجه به این که دولت‌ها نیز در روند مقابله با این ویروس و اتخاذ تدابیر گسترده ضدکرونایی با چالش‌هایی روبرو هستند و به نظر نمی رسد غلبه بر این ویروس در آینده نزدیک محقق شود و نمی‌توان چشم‌انداز روشنی را دست کم در سال جاری میلادی برای شرکت‌های هواپیمایی جهان متصور بود.

منبع: انتخاب

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها