دو پیشنهاد سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا در دوران شیوع کرونا: «دیدار وزرای خارجه و دفاع ایران و آمریکا» و «کاهش تحریم‌ها و موافقت با وام ۵ میلیارد دلاری ایران»

سناتور آمریکایی طی یادداشتی خواستار کاهش تنش‌ها بین ایران و آمریکا شده و دو راهکار را برای این مساله پیشنهاد کرده است.

دو پیشنهاد سناتور آمریکایی برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا در دوران شیوع کرونا: «دیدار وزرای خارجه و دفاع ایران و آمریکا» و «کاهش تحریم‌ها و موافقت با وام ۵ میلیارد دلاری ایران»

سناتور «دیان فاینشتاین» سناتور دموکرات ایالت کالیفرنیا طی یادداشتی در خبرگزاری بلومبرگ پیشنهاد «طرح صلح ویروس کرونا» بین ایران و آمریکا برای مقابله با بی ثباتی در راستای مقابله با بحران کرونا را مطرح کرده است.

وی در این یادداشت دو رویکرد را برای کاهش تنش‌ها میان تهران و واشنگتن مطرح کرده است. گزینه اول دیدار وزرای خارجه و دفاع ایران و آمریکا برای کاهش تنش‌ها و دوری از هرگونه تنش نظامی احتمالی است.

راهکار دوم که این سناتور دموکرات پیشنهاد کرده است کاهش جزئی و موقتی تحریم‌ها و حمایت واشنگتن از درخواست وام ۵ میلیارد دلاری ایران از صندوق بین المللی پول در چارچوب مکانیسمی شبیه به «کانال کمک‌های بشردوستانه سوئیس» است تا از این طریق تهران بتواند برای مردم خود کالا‌های مورد نیاز در راستای مبارزه با ویروس کووید-۱۹ را فراهم کند.

اظهارات این سناتور آمریکایی درحالی مطرح می‌شود که دولت آمریکا در خلال بحران کرونا ضمن اعمال تحریم‌های جدید، علیه تمام تلاش‌هایی که ایران در سطح بین‌المللی برای مقابله با ویروس کرونا انجام داده از جمله خرید دارو و تجهیزات پزشکی و درخواست وام ۵ میلیارد دلاری از صندوق بین‌المللی پول کارشکنی کرده است.

منبع: فارس

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • حسین
    0

    ما نه مذاکره می کنیم نه جنگ بلکه خودمون دخل خودمونو میاریم

  • مهدی
    0

    سلام ، امریکایی ها حق ما را گرفتند بعد منت میزارن ، این حق ماست که تحریم نباشیم ، این هم شبیه پراید کردن نود میلیون بعد میگن بیستمن ارزان کردیم

  • امیرحسین
    0

    فکر خودتون رو به این پیشنهاد مسخره مشغول نکنید. جدای از اینکه این پیشنهاد عملی هست یا خیر، مطرح کننده اون یه سناتور ناشناسه مثل اینکه یه نماینده مجلس ما بیاد یه پیشنهاد مسخره بده؛ این چقدر می تونه تعیین کننده باشه؟

  • Afshin
    0

    بازم چرت مرده شور همه شون را ببرم آمریکا بی آمریکا ما بدون اون عوصی ها می تونیم رو پای خودمون بایستیم منتها با یک اراده ملی و پشتیبانی سنجیده و شمرده همه ارکان حکومت از ملت اعم از قوه قضاییه و دولت . مجلس هم زیاد موثر نیست فقط خراب کننده نباشند مثل اون دو نماینده و شایدم بیشتر که انشاله قوه قصاییه بعد از اتمام دورشون بحسابشون دقیقا رسیدگی می نماید انشاله

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها