نخستین دیدار نمایندگان دولت جدید عراق با معترضان/ دعوت کاظمی از پوتین برای سفر به عراق

منابع عراقی از اولین دیدار مشاوران نخست‌وزیر عراق با تظاهرکنندگان معترض در استان واسط خبر دادند. همزمان دفتر نخست‌وزیری اخبار منتشر شده درباره تشکیل کمیته‌ تحقیق از زندان‌های سری برای بازداشت معترضان را رد کرد.

نخستین دیدار نمایندگان دولت جدید عراق با معترضان/ دعوت کاظمی از پوتین برای سفر به عراق

به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه شفق‌نیوز، هیئتی از مشاوران مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در چادر معترضان در مسیر منتهی به میدان نفتی الاحدب در استان واسط با تعدادی از تظاهرکنندگان دیدار کردند و خواسته‌های آن‌ها را شنیدند. هیئت دولت متعهد شد که خواسته‌های معترضان را به گوش الکاظمی برساند.

اداره میدان نفتی الاحدب در استان واسط پیش از این اعلام کرده بود که فعالیت این میدان به دلیل اینکه معترضان مسیر منتهی به آن را بسته‌اند متوقف شده است.

از سوی دیگر دفتر مصطفی الکاظمی در بیانیه‌ای کوتاه اخبار منتشر شده در برخی سایت‌ها درباره دستور تشکیل یک کمیته عالی را درباره زندان‌های دولتی سری که ادعا شده معترضان در آنجا بازداشت می‌شوند رد کرد.

برخی رسانه‌ها پیشتر مدعی شده بودند الکاظمی، عثمان الغانمی، وزیر کشور را مسئول انجام تحقیقات و کشف واقعیت درباره این زندان‌ها کرده است و به این کمیته اجازه داده تیم‌های بازرسی را به هر نهاد امنیتی یا ساختمانی بفرستند که به نظر می‌رسد در داخل آن زندان سری وجود داشته باشد.

این خبر از سوی دفتر الکاظمی رد و تاکید شد که وی هیچ گونه دستوری در این باره امضا نکرده است و هرسندی در این باره ساختگی است.

هزاران معترض عراقی یکشنبه اعتراضات خود را در استان‌های مرکزی و جنوبی علیه وضعیت اقتصادی کشور ازسرگرفتند.

پیام سیسی به الکاظمی

از سوی دیگر علاء موسی، سفیر مصر در عراق پیام عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر را به الکاظمی داد.

سیسی در این پیام برای وی آرزوی موفقیت و بر تمایلش برای تقویت روابط دو کشور تأکید کرد.

سیسی همچنین از الکاظمی برای سفر به مصر دعوت به عمل آورد. پیش از این رهبران عربستان و روسیه نیز از او برای سفر به این کشور دعوت به عمل آورده بودند.

دعوت از پوتین

همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی که ماکسیم ماکسیموف، سفیر این کشور در عراق به الکاظمی منتقل کرد از وی برای سفر به روسیه دعوت به عمل آورد.

الکاظمی نیز در مقابل از پوتین دعوت کرد به بغداد سفر کند.

منبع: شفق نیوز

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها