حمایت‌های یکجانبه، صنعت خودروسازی از مدار توانمندی خارج کرد

یک عضو کمیسیون حقوقی و قصایی مجلس نابسامانی به وجود آمده در بازار خودرو را به دلیل حمایت های یکجانبه ، عدم پاسخگویی و همچنین مطالبه نکردن پاسخ از صنعت خودرو عنوان کرد و گفت:نقش تحریم ها بی تاثیر نبود.

حمایت‌های یکجانبه، صنعت خودروسازی از مدار توانمندی خارج کرد

فرهاد تجری با اشاره به افزایش بی رویه قیمت خودرو در کشور گفت: حمایت از تولید داخلی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری موضوعی محوری و رهبردی برای تمام مجموعه نظام و از جمله مجلس شورای اسلامی بوده و هست، این موضوع همچنین به عنوان یک تکلیف ملی و رسالت همگانی محسوب می شود؛ مجلس شورای اسلامی نیز بر اساس همین رویکرد در برهه‌های مختلف حمایت از تولید داخلی را سرلوحه کار خود قرار داده است.

وی افزود: اما شاید همین حمایت‌های یکجانبه باعث شده صنعت خودروسازی ما به نحوی از مدار توانمندی خارج شود و به دلیل همین حمایت‌های دائمی و یکجانبه احساس کنند هیچ احساس مسئولیتی نسبت به تامین خواسته های مردم، افزایش کیفیت خودرو و افزایش ارائه خدمات به مشتری نداشته و به نحوی سعی نکنند که هزینه تمام شده خودرو را برای مردم به حداقل برسانند تا شاهد اینگونه قیمت ها نباشیم.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عنوان کرد: شاید حمایت های یکجانبه از سوی دستگاه‌ها و نهاد ها و عدم پاسخگویی و همچنین مطالبه نکردن پاسخ از آن ها باعث شده علی رغم تمام حمایت های یکجانبه انتظارات و منافع مردم را برآورده نکنند؛ اگرچه نمی‌توان تاثیر عدم تعادل بازار و و اعمال تحریم های ظالمانه از سوی آمریکارا در ایجاد چنین شرایطی در نظر نگرفت، ولی با وجود این گونه حمایت ها از صنعت خودرو انتظار می رفت که در مقابل این مشکلات مستحکم تر بوده و اجازه ندهد قیمت ها به این شکل افزایش پیدا کند.

وی در پایان تاکید کرد: به هر شکل انتظار است اقدام لازم از سوی متولیان امر انجام شود و مجلس هم در هرچه از دستش بربیاید کوتاهی نخواهد کرد.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها