روش جدید ژاپن برای تشخیص سریع کرونا

وزارت بهداشت ژاپن یک روش آزمایش آنتی ژن ساده تر و سریعتر برای تشخیص ویروس کرونا را تایید کرده است که می تواند به افزایش تعداد کل آزمایش ها کمک کند.

روش جدید ژاپن برای تشخیص سریع کرونا

وزارت بهداشت ژاپن یک روش آزمایش آنتی ژن ساده تر و سریعتر برای تشخیص ویروس کرونا را تایید کرده است که می تواند به افزایش تعداد کل آزمایش ها کمک کند.

به گزارش تلویزیون دولتی ژاپن، این روش با استفاده از کیت آزمایشی جدید برخلاف آزمایش های متداول PCR (واکنش زنجیره ای پلیمراز) به مهارت های تخصصی احتیاج ندارد و نتیجه آن در حدود ۳۰ دقیقه آماده می شود.

آزمایش جدید شبیه به آزمایش مورد استفاده برای آنفولانزا است مایعی حاوی نمونه های گرفته شده از بینی فرد در این کیت گذاشته می شود اگر روی کیت یک خط ظاهر شود، به معنای آن است که فرد مبتلا است.

به علت خطر ابتلای کارکنان درمانی، آزمایش های آنتی ژن تنها در مراکزی انجام خواهد شد که آزمایش های PCR انجام داده اند و از تمهیدات ضد عفونی کامل در محل برخوردارند.

فعلا برای مدتی کیت های جدید عمدتا در بیمارستان های تعیین شده در توکیو، اوساکا و جاهای دیگری که تعداد مبتلایان آنها زیاد است، استفاده خواهد شد.

از آنجائیکه آزمایش های "آنتی ژن" از دقت کمتری برخوردار است و ممکن است ناقلان ویروس را تشخیص ندهد از افرادی که نتیجه تست آنها منفی بوده خواسته می شود که آزمایش PCR نیز بدهند.

وزارت بهداشت همچنین قصد دارد در مورد نحوه انجام آزمایش های آنتی ژن و اینکه چه کسانی باید مورد این آزمایش قرار بگیرد دستورالعمل هایی منتشر کند.

همزمان مقام های بهداشت ژاپن ۸۱ مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا در روز سه شنبه را تایید کردند که تعداد کل را به ۱۶ هزار و ۴۹ مورد می رساند.

با احتساب ۷۱۲ مورد مربوط به کشتی تفریحی «دیاموند پرنسس» که در یوکوهاما قرنطینه شده بود، تعداد کل مبتلایان در ژاپن ۱۶ هزار و ۷۶۱ تن می شود.

روز گذشته /سه شنبه/ ۲۱ مورد مرگ بر اثر ویروس کرونا گزارش شد که با لحاظ شدن ۱۳ مورد مربوط به کشتی «دیاموند پرنسس» تعداد کل تلفات در ژاپن به ۶۹۱ نفر می رسد.

داده های گردآوری شده توسط یک دانشگاه آمریکایی نشان می دهد که تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

دانشگاه جانز هاپکینز می گوید که تعداد کل مبتلایان تا ساعت ۱۸ سه شنبه به وقت جهانی، به چهار میلیون و ۲۲۹ هزار و ۷۴ نفر رسید آمریکا با یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۳۷ نفر در صدر این فهرست قرار دارد پس از آن روسیه با ۲۳۲ هزار و ۲۴۳ نفر، بریتانیا با ۲۲۷ هزار و ۷۳۶ نفر، اسپانیا با ۲۲۷ هزار و ۴۳۶ نفر و ایتالیا با ۲۲۱ هزار و ۲۱۶ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

تعداد کل جان باختگان در جهان هم به ۲۸۹ هزار و ۳۴۹ نفر رسیده است.

منبع: انتخاب

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها