مهم‌ترین دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی ایلام رسوب بدهی بانکی است

مدیرکل شهرک‌های صنعتی استان ایلام گفت: مهم‌ترین دلیل تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی استان رسوب بدهی بانکی است که از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، برای حل این مشکلات اقدام خواهد شد.

مهم‌ترین دلیل تعطیلی واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی ایلام رسوب بدهی بانکی است

اقبال اسماعیلی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی ایلام نیز در صد و نهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار کرد: ۱۸۰ واحد تولیدی در ۱۴ شهرک صنعتی استان وجود دارد که از این تعداد حدود ۶۰ درصد به فعالیت می‌پردازند.

وی گفت: مهم‌ترین دلیل تعطیلی ۴۰ درصد واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان رسوب بدهی بانکی است که از طریق ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و نشست‌های ستاد اقتصاد مقاومتی برای حل این مشکلات اقدام خواهد شد.

قدرت‌الله فیض‌الهی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز اظهار کرد: مجوز اسناد خزانه تخصیصی به استان 3750 میلیارد ریال است که تاکنون 2580 میلیارد ریال معادل ۶۹ درصد جذب شده و در این زمینه ایلام پس از استان خوزستان دومین استان کشور از نظر جذب اسناد خزانه است.

وی گفت: آخرین فرصت جذب باقیمانده اسناد خزانه سوم شهریور است و دستگاه‌های اجرایی استان باید برای جذب مبلغ باقیمانده که حدود یک هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال است ، اسناد خود را ارائه دهند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی ایلام از رشد ۲۰۰ درصدی سرمایه‌گذاری در استان و کسب رتبه نخست کشوری از این منظر خبر داد و گفت: جذب بیش از ۴۹۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری برای تکمیل زیرساخت‌های استان موفقیت بسیار بزرگی است که در نتیجه تلاش مجموعه مدیریتی استان حاصل شده است و نمود آنرا در سال‌های آینده با تکمیل پروژه‌های در دست اجرا خواهیم دید.

وی تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۳۶ جلسه حوزه جذب سرمایه‌گذاری در استان برگزار شده است که هشت جلسه با سرمایه‌گذاران خارجی از کشورهایی همچون آلمان، روسیه ، عراق ، پاکستان و چین بوده است و هم اکنون سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه و چین نیز در پروژه‌های مرتبط با نفت و گاز استان فعالیت می‌کنند.

وی از انتشار کتاب توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در استان طی سال گذشته خبر داد و گفت: سامانه پایش محیط کسب و کار استان نیز راه‌اندازی شده است تا با شناسایی قوانین دست و پاگیر و رفع آنها شرایط را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم آوریم.

مهندس عباس‌ شمس‌الهی مدیرعامل شرکت گاز ایلام نیز در این نشست با بیان اینکه سال گذشته گازرسانی به ۱۴۶ واحد تولیدی استان به صورت رایگان انجام شد، اظهار کرد: امسال نیز معافیت‌های بیشتری برای گازرسانی به واحدهای تولیدی در نظر گرفته شده و سقف معافیت‌ها از ۲ میلیارد ریال به ۶ میلیارد ریال افزایش یافته است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها