توزیع بسته های حمایتی میان خانواده کودکان تالاسمی در خاش

به مناسبت ماه مبارک رمضان بسته های حمایتی به تعدادی از خانواده های کودکان مبتلا به تالاسمی در هفته تالاسمی با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مدیران خاش توزیع شد.

توزیع بسته های حمایتی میان خانواده کودکان تالاسمی در خاش

رئیس مرکز بهداشت خاش سیستان و بلوچستان گفت: پیشگیری از تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی یکی از اولویت های بهداشتی شهرستان خاش محسوب می گردد و در این خصوص آموزش در سطوح مختلف از طریق برگزاری جلسات آموزشی جهت ائمه جمعه، محضر داران، عاقدین محلی و خانواده های دارای فرزند تالاسمی، همچنین تأکید بر مشاوره و آزمایش قبل ازدواج جهت زوجین در شهرستان اجرایی گردیده است.

علی نقی زاده افزود: با اجرای این مداخلات موفق به کاهش موارد مبتلا به تالاسمی نسبت به سال گذشته، انجام ۱۲ مورد سقط درمانی پس از تشخیص جنین مبتلا به تالاسمی در دوران بارداری، ارتقاء شاخص انجام PND مرحله دوم به ۸۲ درصد و بروز تنها یک مورد تالاسمی ماژور به صورت مهاجرت پذیری از سال گذشته تاکنون شدیم.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان امام جمعه خاش نیز بیان کرد: پیشگیری از تالاسمی، مشارکت و همیاری تمامی سازمان ها و ارگان های دولتی به ویژه ائمه جمعه و علما و روحانیون شهرستان را می طلبد که تاکنون همکاری خوبی در این خصوص انجام شده است.

صاحب گل صالحی فرماندار شهرستان خاش نیز اظهار داشت: اقدامات حوزه بهداشت و درمان در خصوص آموزش و اطلاع رسانی راههای پیشگیری و کنترل بیماریها به ویژه کووید-۱۹، تالاسمی و...قابل تقدیر است.

وی گفت: در صورتی که زوجین نسبت به انجام مشاوره و آزمایشات قبل ازدواج اقدام نمایند قطعا شاهد کاهش موارد بروز تالاسمی در شهرستان خاش خواهیم بود.

مراسم گرامیداشت هفته تالاسمی با رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی و با حضور تعدادی از خانواده های دارای کودک مبتلا به تالاسمی بی بضاعت برگزار و در آن بسته های حمایتی با مشارکت فرماندهی تیپ ۲۸۸ زرهی، سپاه پاسداران شهرستان و جمعیت هلال احمر به آنان اهدا شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها