تشکیل ۴ تیم کارشناسی برای بررسی حادثه ناو کنارک

فرمانده کل ارتش گفت: معمولا در این نوع حوادث کار خیلی پیچیده است و الان چهار گروه کارشناسی از ستادکل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، ارتش و نیروی دریایی ارتش از لحظه ای که اتفاق افتاده در حال بررسی موضوع هستند.

تشکیل ۴ تیم کارشناسی برای بررسی حادثه ناو کنارک

امیر سر لشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه مراسم استقبال از پیکر شهدای سانحه شناور کنارک نیروی دریایی ارتش در پایگاه یکم شکاری ترابری نیروی هوایی ارتش در تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرکسی که لباس سربازی می ‌پوشد دنبال شهادت است، اظهار کرد: برخی مانند ما سی سال در کوه و دریا دنبال آن می گردند ‌و پیدا نمی کنند و برخی راه صد ساله را یک‌شبه می روند و شهید می شوند.

وی افزود: از اولین لحظاتی که این اتفاق افتاد برای همه کارهایی که باید انجام می شد، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد؛ الان چهار گروه کارشناسی از ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع، ارتش و نیروی دریایی ارتش از لحظه ای که اتفاق افتاده در حال بررسی موضوع هستند. معمولا در این دست حوادث کار خیلی پیچیده است و اینکه چه بخشی مربوط به فناوری و چه بخشی مربوط به نیروی انسانی است کار بسیار دقیقی است.

فرمانده ارتش گفت: یکی دیگر از کارهایی که باید انجام می‌شد، پیش بینی نجات باقی مانده خدمه بود که شناورهای نیروی دریایی به سرعت در منطقه حاضر شدند و توانستند ۱۶ نفر را نجات دهند که یکی از این ۱۶ نفر به شهادت رسید و حال سایرین خوب است. پیکر شهدایی که نزدیک به محل سانحه بودند نیز شب گذشته از شناور خارج شدند.

سرلشکر موسوی تصریح کرد: در کنارک همه اقدامات برای انتقال پیکر شهدا انجام شد و نیروی هوایی برای انتقال آنها و خانواده هایشان به هرجا که لازم بوده با تمام توان اقدام کرده است.

وی عنوان کرد: کارهای دیگری که باید انجام شود، گرفتن آزمایش DNA جهت شناسایی قسمت‌های مختلف پیکر شهدا است؛ در این زمینه پیش بینی های لازم با پزشکی قانونی انجام شده تا از همین الان کار خود را انجام دهند.

فرمانده کل ارتش اظهار کرد: تمام فرماندهان نظامی در استان‌هایی که شهدا به آنها تعلق دارند آماده استقبال از پیکر شهدا هستند. البته در این ایام باید تا آنجا که می توانیم رعایت دستور العمل های بهداشتی را کنیم.

سرلشکر موسوی گفت: از نکاتی که ما باید خدا را بابت آن شاکر باشیم این است که پیش از تشییع شهدای ارتش در کنارک، جوانان به فرماندهان ما مراجعه می کردند و می گفتند ما آماده‌ایم جای این شهدا را پر کنیم و از مرزهای کشور دفاع کنیم. عزیزان ما در ارتش بر پیمان خونی که با ملت بسته اند تا آخر ایستاده اند.

وی در پایان با تاکید بر اینکه پیکر همه شهدای کنارک پیدا شده است، گفت: کارهایی که الان در حال انجام است برای پیدا کردن علت حادثه است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • سردار
    0

    بجای 4تیم .چهارصد تیم تشکیل شود .جواب از قبل مشخص است

  • نمیتونم بگم خطر داره حسن
    0

    سلام ذاتا دوس دارم تحقیق کارشناسی تون مثل تحقیقات سپاه تو قضیه هواپیمای اوکراینی نباشه چون هر چی باشه شما با اونا فرق میکنید

  • بهزاد
    0

    خداوند رحمت کند روح عزیزان از دست رفته مان ، به خانواده های عزیزانمان تسلیت میگوئیم و این عزیزان همیشه در قلب ما خواهند ماند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها