حیدرالعبادی به فرافکنی‌ها درباره سردار قاآنی پاسخ داد

نخست‌وزیر اسبق و رییس فراکسیون «النصر» در پارلمان عراق، ادعای دخالت سردار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی «سپاه قدس» در امور داخلی عراق را رد کرد.

حیدرالعبادی به فرافکنی‌ها درباره سردار قاآنی پاسخ داد

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر اسبق و رییس فراکسیون «النصر» در پارلمان عراق دوشنبه شب گذشته در گفت و گو با تلویزیون «الفرات» ارگان خبری «جریان حکمت ملی» (سید عمار حکیم) که امروز در منابع خبری مختلف عراقی نیز بازتاب داشت، گفت که سردار قاآنی در امور داخلی عراق هیچ‌گونه دخالتی ندارد.

وی به نقل از سردار قاآنی آورده است که از انتخاب‌های عراق هرچه باشد، حمایت می‌کند.

العبادی با مقایسه سردار قاآنی با سردار سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» افزود که شهید سلیمانی به زبان عربی مسلط بود و روابط متینی با همه گروه‌های مقاومت و مجاهدین در جبهه‌های جنگ علیه گروه تروریستی «داعش» داشت.

وی بیان کرد که سردار شهید سلیمانی با همه سیاسیون عراق روابط خوب و گسترده‌ای داشت و این روابط به همین محدود نمی‌شد، بلکه در تماس مستقیم با مردم عراق بود و بسیاری به داشتن پیوندهای دوستی با شهید سلیمانی اذعان کرده‌اند.

نخست‌وزیر اسبق عراق که سازمان «الحشدالشعبی» در دوره او در جریان جنگ با داعش شکل گرفت، همچنین به خروج برخی از تیپ‌های وابسته به عتبات مقدسه از بدنه الحشدالشعبی انتقاد کرد.

العبادی گفت: الحشدالشعبی یک سازمان نظامی رسمی است، اما اینکه یک عده قهر کرده و یک عده هم برای بازگرداندن آنها واسطه شده‌اند، این با مفهوم نهاد نظامی رسمی کشور سازگار نیست.

وی در خصوص خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق نیز تاکید کرد که خروج آنها از کشورش قطعی است، ولی افزود که عراق به کمک‌های آنها در زمینه آموزش و تسلیحات نیاز دارد.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها