کاهش زاد و ولد در روستاهای شهرستان اردستان

فرماندار اردستان گفت: نرخ زاد و ولد در بیشتر روستاهای شهرستان اردستان صفر است.

کاهش زاد و ولد در روستاهای شهرستان اردستان

حمیدرضا تأملی اظهار کرد: موضوع کاهش جمعیت با توجه به آمارهای موجود کشور به سمت نرخ سالمندی حرکت می‌کند و در شهرستان اردستان موضوع کمبود جمعیت یکی از موضوعات مهم در بحث توسعه منطقه است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مربوط به افزایش جمعیت فرزند آوری در مأموریت‌های شبکه بهداشت قرار گرفته است، افزود: در شهرستان اردستان اقداماتی که برای افزایش جمعیت انجام شده نتوانسته به نتیجه مطلوب منجر شود.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در سال ۹۷ تعداد ۵۸۱ مورد بارداری در شهرستان اردستان ثبت شده است که این آمار در سال ۹۸ به تعداد ۵۱۵ مورد کاهش پیدا کرده است، گفت: همچنین تعداد موالید در سال ۹۷ تعداد ۵۹۵ مورد بوده که به ۴۹۵ مورد کاهش پیدا کرده است.

تأملی با بیان اینکه نرخ بالای سالمندی در شهرستان اردستان باعث کاهش موالید شده است، گفت: موضوع ضعف فرهنگی دیگر بحثی است که باعث کاهش موالید در سطح شهرستان شده است. متأسفانه تناسب فرهنگی در ساختار سنی جمعیت نیز به هم خورده و پدیده تک‌کودکی رواج یافته و این امر اوضاع نابسامان در زاد و ولد را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد قانون گذارهای ما در موضوع فرزندآوری باید طرح و قانون‌های حمایتی بیشتری را تصویب کنند، گفت: موضوع آموزش‌های ازدواج و فرزندآوری باید تقویت شود که جوانان ما در سطوح مختلف به حال خود رها نشوند.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در بسیاری از موضوعاتی که برای توسعه شهرستان پیگیری می‌کنیم موضوع نرخ جمعیت باعث کندی و متوقف شدن اقدامات می‌شود، خاطرنشان کرد: به طورکلی یک جامعه را جمعیت مولد آن زنده نگه می‌دارد.

تأملی با اشاره به کاهش محسوس جمعیت در مناطق روستایی شهرستان اردستان، گفت: نرخ زاد و ولد در اکثر روستاهای شهرستان اردستان صفر است.

به عنوان مثال در بخش زواره از ۵۷ خانم باردار فقط ۵ نفر از یک روستا و مابقی از مناطق شهری هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ازاد
    0

    وای بر رسوم غلط وقانون نادرست به عنوان حمایت از حقوق زنان به نام مهریه که آینده جوانان را تباه کرده الان جوان نمی تواند در سال پول دو عدد سکه را پس انداز کنه چطور می تواند زیربدهی پانصدعدد سکه برود که قانون هم طرف زوجه را می گیرد پس جوان ترجیح می دهد به جای زندان مجرد بماند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها