فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

کباده‌کشان عالمِ اصلاح‌طلبی نباید جوانان را مأیوس کنند

فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: دوستان اصلاح‌طلب حتماً این را در نظر بگیرند که هیات‌های نظارت و... خود را بی‌نیاز به گروه‌های اصلاح‌طلبی می‌بینند اما‌ نمی‌توانند دل مخالفان اصلاح‌طلبی و جواز حضور در قدرت را به دست آورند.

کباده‌کشان عالمِ اصلاح‌طلبی نباید جوانان را مأیوس کنند

احمد شیرزاد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، اظهار داشت: جریان اصلاح‌طلب این روزها شرایط نامساعدی دارد و اوضاع و احوال اصلاح‌طلبان بر وفق مراد نیست. در چنین شرایطی طبیعی است که اختلاف و جدل بین اعضای اصلاح‌طلبان بالا بگیرد. دقیقاً مثل خانواده‌ای که به مشکل مالی خورده و بین اعضای‌‌ آن خانواده بحث و جدل به وجود می‌آید. بنابراین بخشی از بحث‌های مطرح‌شده طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت: با این حال از کسانی که برای خود در جمع اصلاح‌طلبان نام و نشانی دارند و به قول معروف کَباده‌کشان عالَم اصلاح‌طلبی شناخته می‌شوند و برای خودشان ابهتی قائل‌اند، توقع نمی‌رود با انجام یکسری کارها و گفتن حرف‌هایی فضا را مخدوش کنند و جوانان را مأیوس کنند. در واقع الان زمان خوبی برای دعوا و شکستن کاسه‌کوزه‌ها بر سر هم نیست و اگر واقعاً نسبت به اصلاح‌طلبی عرق و تعصب دارند، آستین‌ها را بالا بزنند و شرایط را ترمیم کنند.

او همچنین توضیح داد:‌ باید به این مساله اشاره کرد که‌ جریان اصلاح‌طلبی همیشه تهدید و تحدید را بالای سر خود می‌بیند و همیشه گروه‌هایی آماده تخریب اصلاح‌طلبان هستند و سعی دارند با سر‌به‌سر اصلاح‌طلبان گذاشتن قطار اصلاحات را از ریل خارج کنند. پس آنهایی که عنوان اصلاح‌طلبی را یدک می‌کشند باید سعی‌شان را برای سامان دادن به این جریان به کار بندند، نه اینکه با کوک کردن ساز مخالف اوضاع را بدتر کنند. در حقیقت اصلاحات آن‌قدری دشمن دارد که به کارشکنی دوستانش احتیاجی نداشته باشد.

شیرزاد ادامه داد: کسی اگر این حس را دارد که از تنور اصلاحات نانی کسب نمی‌کند، برود و بداند که اصلاحلات کسی را به زور نگه نمی‌دارد و اگر کسانی فکر می‌کنند بهتر هستند، این گوی و این میدان!

عضو سابق جبهه مشارکت گفت: البته این‌طور نیست که مخالف‌خوانی‌های این چند روز اخیر برنامه‌ریزی‌شده و در راستای هدفی تعیین‌شده باشد؛ یعنی بیشتر شاهد کج‌خلقی‌های فردی هستیم که نشان می‌دهد بعضی‌ها با وجود اینکه بخشی از کار جمعی بودند آن‌طور که باید کار جمعی را یاد نگرفته و بالطبع رعایت نمی‌کنند و سعی می‌کنند با مشخصات فردی خود حرکت کنند. آقای کرباسچی همیشه از موضع اقتدار فردی عمل کرده که این روش جواب نمی‌دهد. از ایشان انتظار داریم بدانند که الان مساله اصلاحات شهرداری تهران یا استانداری اصفهان نیست که ایشان به شیوه‌های 20 سال پیش این کارها را انجام می‌دهد.

او با اشاره به نزدیک شدن به سال انتخابات تاکید کرد:‌ شرایط نشان می‌دهد برخی از دوستان اصلاح‌طلب اصلاً به فکر انتخابات 1400 نیستند و به همین دلیل برخوردهایی روحیه‌آزار دارند. با این حال می‌توانیم برای حضور در انتخابات 1400 به جوان‌ها امید داشته باشیم.‌ همان‌طور که در سال 92 هم بعد از رد صلاحیت مرحوم هاشمی، بسیاری از بزرگان جبهه اصلاحات سکوت کرده و به نوعی مستاصل شده بودند تا اینکه با همت جوانان ورق برگشت و حسن روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان روی صندلی ریاست‌جمهور نشست.

احمد شیرزاد در پایان صحبت‌هایش گفت: دوستان اصلاح‌طلب حتماً این را در نظر بگیرند که هیات‌های نظارت و... خود را بی‌نیاز به گروه‌های اصلاح‌طلبی می‌بینند و به همین دلیل هر کاری هم که انجام بدهند‌ نمی‌توانند دل مخالفان اصلاح‌طلبی و جواز حضور در قدرت را به دست آورند.

منبع: اعتمادآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها