پلمب خانه کاشانه های غیر مجاز در انزلی

رئیس اداره میراث فرهنگی بندرانزلی از پلمب ۹۰ خانه کاشانه غیر مجاز در این شهرستان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ واحد مجاز اقامتی با ۶۰۰۰ هزار تخت در سطح شهرستان بندرانزلی برای اسکان و پذیرایی از گردشگران وجود دارد.

پلمب خانه کاشانه های غیر مجاز در انزلی

ابوالفضل گودرز چگینی با تاکید بر اینکه مسافران برای اسکان خود از مراکز اقامتی مجوزدار استفاده کنند، گفت: با توجه به گشت و بازرسی از ۱۲ اسفندماه تا امروز ۹۰ خانه کاشانه غیرمجاز در شهرستان بندرانزلی پلمب شد که به دستور دادستانی ۴۰ مورد رفع پلمب شدند.

وی با بیان اینکه مسافران در صورت مشاهده موارد تخلف می توانند مراتب را اطلاع دهند تا از طریق اداره اماکن، تعزیرات و دستگاه قضایی پیگیری قانونی صورت بگیرد، افزود: در حال حاضر ۲۲۰ واحد مجاز اقامتی با ۶۰۰۰ هزار تخت در سطح شهرستان بندرانزلی برای اسکان و پذیرایی از گردشگران وجود دارد که امسال با توجه به قرنطینه پس از شیوع کرونا و به دلیل رعایت بهداشت این واحدها تعطیل شدند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندرانزلی تصریح کرد: این مسئله در کنار مشکلاتی که برای این مراکز مجوزدار به وجود آورد باعث رشد قارچ‌گونه واحدهای اقامتی غیر مجاز و خانه کاشانه هایی بود که بدون مجوز اقدام به اسکان مسافران می‌کردند.

گودرز چگینی، با بیان اینکه بسیاری از هتل ها، آپارتمان های اقامتی، مجتمع های تفریحی و واحدهای مجوزدار به دلیل عدم تامین مالی سه ماه حقوق پرسنل خود را پرداخت نکردند، گفت: بیشترین واحدها برای نوروز امسال رزرو شده بودند که به دلیل شیوع کرونا خریدهایی که انجام شده بود بلااستفاده ماند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر این واحدها نتوانستند هزینه کنسلی ها را پرداخت کنند که یک سری از بدهی‌های این واحدها به این شکل است. همچنین عدم پرداخت بیمه بیکاری و عدم همکاری بانک ها در بازپرداخت اقساط از دیگر مشکلات این واحدها است.

رئیس اداره میراث فرهنگی بندرانزلی، با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ نفر در واحدهای اقامتی این شهرستان اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: با توجه به فرا رسیدن تعطیلات عید فطر و پیش بینی حضور مسافران در بندرانزلی با تمهیدات لازم و رعایت موارد بهداشتی، همچنین در نظر گرفتن استفاده از ۵۰ درصد ظرفیت اسکان واحدهای مجوزدار در هر روز و قرنطینه نیمه دیگر و آماده سازی برای روز بعد امیدواریم همزمان با بازگشایی مدارس بتوانیم شاهد آغاز به کار واحدهای اسکان مجوزدار باشیم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها