برقراری 2200 تماس کرونایی با «صدای مشاور» کرمانشاه

کارشناس دفتر مشاوره بهزیستی استان کرمانشاه از برقراری بیش از 2200 تماس با مرکز «صدای مشاور» در خصوص بیماری کرونا و مباحث مربوط به آن خبر داد.

برقراری 2200 تماس کرونایی با «صدای مشاور» کرمانشاه

مریم رجبی با اشاره به افزایش تماس‌های گرفته شده با سامانه صدای مشاور بهزیستی (1480) در پی شیوع بیماری کرونا، گفت: از ابتدای شروع این بیماری تاکنون، بیش از 7500 تماس داشته‌ایم که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: از مجموع تماس‌های گرفته شده طی این مدت، 2265 تماس در مورد بیماری کرونا و مباحث مربوط به آن بوده است.

رجبی تصریح کرد: عمده تماس‌ها در خصوص کرونا با سهم 40 درصدی مربوط به ترس و اضطراب ناشی از ابتلای احتمالی به کرونا بوده است.

وی افزود: عمده این تماس ها به مرکز 4030 دانشگاه علوم پزشکی ارجاع شدند تا بررسی تلفنی و اجمالی از علائم احتمالی افراد صورت گیرد.

وی اختلافات زناشویی و مباحث مربوط به تربیت کودکان را در رتبه های بعدی دغدغه تماس گیرندگان با صدای مشاور استان در ایام شیوع کرونا عنوان کرد.

رجبی تصریح کرد: زنان با سهم 70 درصدی بیشترین جامعه تماس گیرندگان صدای مشاور استان هستند و رنج سنی اغلب تماس گیرندگان بین 20 تا 40 سال است.

وی در پایان با اشاره به افزایش ساعت کاری مرکز صدای مشاور به دنبال شیوع بیماری کرونا گفت: در حال حاضر 14 مشاور همه روزه از ساعت هشت صبح تا 24 شب در حال پاسخگویی به تماس گیرندگان هستند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها