مجوز جدید برای تأسیس کارخانه آرد در کردستان صادر نمی‌شود

معاون اقتصادی استاندار کردستان گفت:باتوجه به اینکه نیازی به تأسیس کارخانه جدید برای تولید آرد نیست، مجوز جدید صادر نشده ومجوزهای پیشین که پیشرفت آنها صفر باشد قابل تمدید نیست.

مجوز جدید برای تأسیس کارخانه آرد در کردستان صادر نمی‌شود

خالد جعفری شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه اصلاح نظام یارانه گندم، آرد و نان استان کردستان، اظهار داشت: مصرف آرد در استان در حال افزایش نیست و بازار نیاز به تولید بیشتر ندارد و از سوی دیگر، کارخانه‌های موجود با کمتر از ظرفیت خود در حال فعالیت هستند لذا به کارخانه آرد جدید نیاز نداریم.

وی در ادامه جلسه در خصوص تخلف دو واحد از سیلوهای استان، افزود: قطعاً از سرمایه گذاران واقعی حمایت می‌کنیم اما به هیچ وجه سیاستی مبنی بر حمایت از متخلفین نداریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان سیلوها را بازوهای اجرایی شرکت غله عنوان کرد و ادامه داد: از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت می‌کنیم.

جعفری با بیان اینکه کردستان گندم مورد نیاز چند استان دیگر کشور را تأمین می‌کند، یادآور شد: با همکاری سازمان جهانی فائو، اقدامات اصلاحی به منظور افزایش گلوتن و پروتئین محصول گندم استان انجام می‌شود.

در ادامه این جلسه کیفیت نان در استان مورد بررسی قرار گرفت که نماینده خبازان دلیل آن را پایین بودن کیفیت آرد و نماینده کارخانه‌های آرد، پایین بودن کیفیت گندم را دلیل کیفیت پایین آرد عنوان کردند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها