عوارض وحشتناک یک مخدر جدید/ اشک خدا می‌تواند مجنونتان کند

«اشک خدا» یکی از انواع موادمخدر اعتیاد آور است که مصرف آن عوارض جبران ناپذیری به همراه دارد.

عوارض وحشتناک یک مخدر جدید/ اشک خدا می‌تواند مجنونتان کند

یکی از سیاست‌های باندهای قاچاق و تهیه موادمخدر این است که مواد جدید را با نام‌هایی متفاوت و تحریک کننده به بازار عرضه کنند و موادمخدر را با این جملات که این مواد اعتیاد آور نیست، نسبت به فلان مواد مخدر اصلا ضرری ندارد، ارزان تر است، به راحتی گیر می آید، نحوه مصرف ساده تری دارد و...به مخاطبین خود می فروشند.

یکی از این مواد مخدری که با دستکاری مواد مخدر قدیمی‌تر وارد کشور شد «اشک خدا» است. ماده مخدر «اشک خدا» در آزمایشگاه‌های خانگی و مخفیانه به این صورت درست می‌شود که هروئین را غلیظ‌تر می‌کنند و آن را به مصرف کنندگان می‌فروشند.

اعتیاد به «اشک خدا» به گونه‌ای است که بعد از ۱ ماه مصرف، تمایل به استفاده از آن چنان زیاد می‌شود که فرد باید مصرف خود را دو تا سه برابر روز اول کند و همچنین تعداد وعده‌های مصرفی را در روز بیشتر و بیشتر کند، به این صورت است که فردی که به «اشک خدا» معتاد شده در مسیر اعتیاد تخته گاز می‌رود، ترک اعتیاد برای او روز به روز سخت‌تر و سخت‌تر می‌شود و به آثار و عوارض بدتری دچار می‌شود و در پایان هم می‌میرد.

رنگ «اشک خدا» معمولا کرم مایل به قهوه‌ای است که آن را به صورت دستی به شکل قرص و کپسول در می‌آورند و به طور میانگین روزانه ۴ تا ۸ کپسول از آن را افراد معتاد مصرف می‌کنند.

«اشک خدا» به عبارتی نمونه‌ بد‌تر شده هروئین است و به این دلیل که اسم هروئین را با خود حمل نمی‌کند، موجب می‌شود که افراد بیشتری را به سمت خود جذب کند.

مصرف اشک خدا چه عوارضی بر روی بدن دارد؟

مصرف «اشک خدا» مانند هروئین در لحظه‌های اول حس سر خوشی بسیار بالایی به فرد مصرف کننده می‌دهد و پس از گذشت دقایقی دچار کج خلقی و پریشانی و پرخاشگری می‌شود و حال و هوای آشفته‌ای دارد، سپس دچار افسردگی می‌شود و احساس بی ارزشی و پوچی به او دست می‌دهد و بعد از این موارد فرد مصرف کننده‌ «اشک خدا» دوباره تشنه‌ مصرف آن می‌شود.

فردی که ماده مخدر «اشک خدا» مصرف می‌کند در یک چشم به هم زدن به این ماده اعتیاد آور و خطرناک وابستگی پیدا می‌کند و باعث می‌شود که سلامتی روح، روان و جسم او رو به نابودی برود. همچنین از آنجایی که این ماده بسیار قوی تر از هروئین است، ترک اعتیاد را بسیار سخت تر از ترک اعتیاد هروئین خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها