ترکی: داوری دچار عذاب وجدان می‌شود که با نیت قبلی قضاوت کند/ اعتراف داوران کار غلطی است

محسن ترکی، داور بین‌المللی پیشین فوتبال کشورمان گفت: مخالف اعتراف داوران به اشتباهات خودشان هستم، چون دلیلی ندارد این کار را بکنند.

ترکی: داوری دچار عذاب وجدان می‌شود که با نیت قبلی قضاوت کند/ اعتراف داوران کار غلطی است

محسن ترکی درباره اعتراف برخی از داوران به اشتباهات خود، به خصوص محمدرضا اکبریان داور دیدار فصل گذشته صنعت نفت آبادان - استقلال، اظهار داشت: مخالف این کار هستم، چون نه در عرف و نه در قانون مطرح کردن چنین صحبت‌هایی غلط است. خودم در دوران داوری‌ام یکبار هم صحبت نکردم.

وی افزود: اعتراف به اشتباه داوری در ابتدا خلاف اصول حرفه‌ای است و دوم اینکه فیفا و AFC با آن برخورد می‌کنند. در تورنمنت‌هایی که شرکت می‌کردیم، شدیداً به ما تذکر می‌دادند که هیچ مصاحبه‌ای درباره قضاوت‌مان انجام ندهیم. وقتی فدراسیون فوتبال زیر نظر فیفا و AFC قرار دارد، مقررات آنها برای داخل کشور نیز لحاظ می‌شود.

داور بین‌المللی پیشین فوتبال کشورمان با انتقاد از فضای اعتراف کردن داوران گفت: داور حق اظهارنظر ندارد و اگر کسی بخواهد از آنها دفاع کند، کار کمیته داوران و سخنگو خواهد بود. این مسئله عرف بین‌المللی است و نباید از آن تخطی کرد. ضمن اینکه، این‌گونه حرف زدن به ضرر خود داور است. فیفا و AFC برای اینکه داوران خود را از دست ندهد، اجازه مصاحبه کردن به آنها نمی‌دهد.

ترکی خاطرنشان کرد: در سالیان اخیر داوران بزرگ نیز متأسفانه به اشتباهات خود اعتراف کرده‌اند، در صورتی که دلیلی ندارد داور این کار را بکند. با عذرخواهی کردن چیزی عوض نمی‌شود. شاید به لحاظ احساسی تأثیر داشته باشد، اما در دراز مدت به ضرر داور خواهد بود، آنهم در فوتبال ایران که حواشی زیادی دارد. خودم در دوران داوری‌ام می‌توانستم در برخی بازی‌ها با عذرخواهی کردن فشار را از روی خودم بردارم، اما می‌دانستم در نهایت به ضرر من خواهد بود.

وی در واکنش به این مسئله که شاید داوران دچار عذاب وجدان شده‌اند که اعتراف می‌کنند، گفت: زمانی داور دچار عذاب وجدان می‌شود که با قصد و نیت قبلی کاری کرده باشد. وقتی عمدی در کار نبوده است، داور چه عذابی می‌تواند داشته باشد؟! من که هیچ، داوران بزرگ هم در قضاوت‌های‌شان اشتباه کرده‌اند.

داور بین‌المللی پیشین فوتبال کشورمان در مورد اینکه اکبریان گفته است چون فرهاد مجیدی اعتراض کرده است، گل را صحیح اعلام نکرد، تصریح کرد: شاید برداشت رسانه‌ها طور دیگری بوده است. من مصاحبه اکبریان را ندیده‌ام و نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم. تجربه 30 ساله داوری به من می‌گوید صحبت کردن این‌چنینی کار درستی نیست.

منبع: خبر ورزشی

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها