اورژانس هوایی غرب استان اصفهان در فریدن ایجاد می‌شود

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن از ایجاد اورژانس هوایی در شهر داران خبر داد و گفت: بیمارستان شهید رجایی داران با وجود امکانات و تجهیزات پزشکی به عنوان مرکز درمانی غرب استان معرفی شد.

اورژانس هوایی غرب استان اصفهان در فریدن ایجاد می‌شود

سیف الله صالحی اظهار داشت: با اعلام شیوع بیماری کرونا شبکه بهداشت و درمان وارد میدان مبارزه شد و شدت بیماری کاهش و تا حدودی کنترل شد.

وی گفت: اکنون تعداد بیماران بستری کاهش یافته است اما اعلام آمار بیمار مثبت به دلیل در دسترس قرار گرفتن کیت‌های تشخیصی ایرانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و پروتکل‌های بهداشتی تغییر پیدا کرد یعنی اگر تست بیمار مشکوک به کرونا مثبت اعلام شود طبق پروتکل بهداشتی از نزدیکان بیمار نیز تست گرفته می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن تصریح کرد: در درمانگاه سرپایی فریدن با شناسایی یک بیمار مثبت بلافاصله از تمام نزدیکان این بیمار تست کرونا گرفته و قرنطینه بیمار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر یک بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در دور افتاده‌ترین روستای شهرستان فریدن شناسایی شود بلافاصله اکیپ بهداشت محیط و واحد مبارزه با بیماری‌های واگیردار شبکه بهداشت و درمان فریدن وارد عمل شده و ضمن ضدعفونی محیط زندگی حتی از نزدیکان بیمار تست کرونا گرفته می‌شود.

کاهش بیماران کرونایی در شهرستان فریدن

صالحی با اعلام کاهش بیماران کرونایی طی ۱۰ روز گذشته در شهرستان فریدن گفت: اکنون چهار نفر در بیمارستان شهید رجایی داران بستری شدند که یک نفر آن‌ها چون مشکوک به کرونا بود در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بیمارستان بستری شده اما هنوز تست آن‌ها اعلام نشده است.

وی بیان داشت: اکنون با دستور دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بیماران کرونایی شهرستان‌های چادگان، فریدونشهر و بوئین‌میاندشت در بیمارستان شهید رجایی داران بستری می‌شوند اما اگر سیر بیماری کرونا صعودی شود بیمار کرونایی در بیمارستان‌های این سه شهرستان پذیرش می‌شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن متذکر شد: بر اساس یک مصوبه، اگر از شهرستان خوانسار و گلپایگان امکان انتقال بیمار به سایر شهرستان‌ها نباشد به بیمارستان شهید رجایی داران فقط به شرط داشتن تخت خالی و رضایت بیمار انتقال انجام می‌شود، شهروندان فریدن نگران نباشند ممکن در ماه یک بیمار پذیرش شود، اکنون در بیمارستان‌های گلپایگان و خوانسار بیمار بستری می‌شود.

وی گفت: اگر مردم شهرستان فریدن احساسی عمل کنند به ضرر منطقه فریدن تمام می‌شود، ورودی بیمارستان شهید رجایی داران به دلیل شناسایی بیماران به صورت سرپایی و همکاری شبکه بهداشت و درمان فریدن با کادر درمانی بیمارستان کاهش یافته است.

توسعه بیمارستان شهید رجایی داران

صالحی از توسعه اورژانس بیمارستان شهید رجایی داران خبر داد و اضافه کرد: بیمارستان شهید رجایی داران با وجود امکانات و تجهیزات پزشکی مدرن به عنوان مرکز درمانی غرب استان معرفی شده و به زودی نیز اورژانس هوایی غرب استان در شهر داران ایجاد می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدن تأکید کرد: بیماری کرونا تمام نشده و شهروندان با فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی از ابتلاء شدن به این بیماری جلوگیری کنند.

ظهور مجدد کرونا در فریدون پس از دو هفته

وی ابراز داشت: شهرستانی که بیش از دو هفته بیمار کرونایی نداشته باشد سفید معرفی می‌شود، دو هفته در شهرستان فریدن هیچ مورد مشکوکی نداشتیم اما به دلیل تردد شهروندان به مرکز استان و برگزاری مراسمات تجمع آمیز، بیماری کرونا در شهرستان از سر گرفته شد.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها