صدور مجوز پذیرش دانشجوی داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از صدور مجوز پذیرش دانشجوی داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از طریق کنکور سراسری خبر داد.

صدور مجوز پذیرش دانشجوی داروسازی در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند

محمد دهقانی فیروزآبادی، در نشست هیئت رئیسه دانشگاه با محوریت جلسه ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا ویروس از تصویب پذیرش دانشجوی داروسازی در دانشگاه از طریق کنکور سراسری در جلسه امروز شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر ظرفیت پذیرش آزاد و بومی (با کسر ۱۵ نفر از سهمیه داروسازی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مابقی پذیرش سهمیه بومی داروسازی استان که در دانشکده داروسازی زابل پذیرش می‌شوند) و همچنین ۱۰ نفر نیز سهیه مازاد خواهیم داشت.

دهقانی بیان کرد: این مهم را از بزرگترین دستاوردهای چندسال اخیر دانشگاه دانست و افزود: در این مقطع زمانی ارزش پذیرش دانشجوی داروسازی بسیار بالاست و جا دارد از تمامی زحماتی که در دوران ریاست دکتر کریمی که کارهای اولیه انجام شد و در دوران ریاست دکتر قائمی موافقت اصولی گرفته شد و این کار تا به امروز ادامه پیدا کرده است، قدردانی کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با قدردانی از تلاش‌های سایر دست اندرکاران و پیگیری مسئولین مربوطه دانشگاه، تصریح کرد: پذیرش دانشجوی داروسازی برکات زیادی برای استان به همراه خواهد داشت.

دهقانی فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در حوزه آموزش چرخه آموزش تکمیل می‌شود و در حوزه‌های پژوهش، صنعت آورده‌های خوبی خواهیم داشت و مهم‌تر از هر امری این است که فرزندان این استان می‌توانند در شهر بیرجند تحصیل کنند و این برای همه ما باقیات صالحاتی خواهد بود.

غلامرضا آهنی، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این نشست با بیان اینکه جای رشته داروسازی در چرخه آموزش دانشگاه خالی بود، گفت: از اینکه این رویداد مهم پس از چندین سال همت و تلاش مسئولین دانشگاه به ثمر نشست بسیار خوشحالم و جا دارد از تمامی دست اندرکاران این امر در سال‌های اخیر قدردانی کنم.

وی، نقش دانشکده داروسازی را در ارتقاء جایگاه دانشگاه و به ویژه دستاوردهای پژوهشی بسیار مهم عنوان کرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها