سیر نزولی کرونا در گلستان / آموزشگاه‌ها و هتل‌ها بازگشایی می‌شوند

استاندار گلستان گفت: شیوع کرونا در استان با سیر نزولی همراه بوده و آموزشگاه‌ها و هتل‌های استان بازگشایی می‌شوند.

سیر نزولی کرونا در گلستان / آموزشگاه‌ها و هتل‌ها بازگشایی می‌شوند

هادی حق‌شناس پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گلستان، اظهارداشت: باید از کادر درمان استان که در 80 روز اخیر با تمام قدرت تلاش کردند به بیماران کرونایی خدمت دهند تشکر کنم که تلاش این افراد منجر شد تعداد بیماران کرونایی و فوتی‌ها در گلستان به جز چند روز گذشته سیر نزولی داشته باشد.

وی افزود: به نظر می‌رسد باید به روال عادی زندگی برگردیم البته به این معنی نیست که کرونا وجود ندارد و رعایت نکنیم بلکه باید کنار این ویروس به زندگی ادامه دهیم.

حق‌شناس با اشاره به تصمیمات ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، بیان داشت: قرار است آموزشگاه‌های استان با حداکثر 6 نفر بازگشایی شوند، همچنین قرار شد نیمی از ظرفیت هتل‌های استان که مورد تائید میراث فرهنگی و دانشگاه علوم پزشکی هستند با نصف پذیرش مسافر فقط به عنوان اقامت بازگشایی شوند و هفته آینده بررسی مجدد خواهد شد.

وی ادامه داد: هدف این است که بخشی از خسارت‌ها با بازگشایی مجدد جبران شود البته باید پروتکل‌های دانشگاه علوم پزشکی را رعایت کنند. ما این بازگشایی را با کمی تاخیر نسبت به سایر استان‌ها انجام دادیم زیرا همچنان سلامت مردم در اولویت ما قرار دارد.

استاندار گلستان در خصوص بسته بودن اماکن ورزشی و رستوران‌ها گفت: اماکن ورزشی و رستوران‌ها در همه استان‌ها غیرفعال هستند و احتمالا هفته بعد در ستاد کرونا در خصوص رستوران‌ها تصمیم ‌گیری شود زیرا در رستوران‌ها می‌توان فاصله را رعایت کرد اما در باشگاه‌های ورزشی ممکن نیست.

حق شناس افزود: در حال حاضر شهر با وضعیت قرمز در گلستان نداریم و شهرهای گمیشان، رامیان، گالیکش و مراوه تپه در وضعیت سفید هستند که امیدواریم در روزهای آینده تعداد این شهرها افزایش یابد.

به گفته وی، سامانه خدمات پزشکی با مشاوره رایگان به صورت تلفنی راه‌اندازی شده و پس از مشاوره، پزشکان بیمار را به واحدهای درمانی مربوطه ارجاع می‌دهند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها