عصبانیت کیهان از اصغر فرهادی و امیر یوسفی

روزنامه کیهان در شماره امروز خود به شدت از اصغر فرهادی و امیر یوسفی دو کارگردان سینمای ایران انتقاد کرد.

عصبانیت کیهان از اصغر فرهادی و امیر یوسفی

روزنامه کیهان در شماره امروز خود نوشت:

اصغر فرهادی باز هم فیلم سفارشی می‌سازد؟

اصغر فرهادی فیلم جدید خودش را با موضوع «تحلیل جامعه ایران» در شیراز و با سرمایه‌گذاری یک شبکه اروپایی با سابقه پخش فیلم‌های ضدایرانی خواهد ساخت!

اطلاعات تازه‌ای را درباره فیلم جدید اصغر فرهادی منتشر کردند. نکته قابل توجه محور محتوایی فیلم است؛ گفته می‌شود فیلم آینده فرهادی، «قهرمان» نام دارد و تحلیلی درباره جامعه امروز ایران را به تصویر خواهد کشید و در شهر شیراز تصویربرداری می‌شود. شبکه تلویزیونی آرته که شبکه‌ای فرانسوی - آلمانی است ، سرمایه‌گذار فیلم جدید اصغر فرهادی خواهد بود.

سه فیلم قبلی اصغر فرهادی یعنی «گذشته»، «فروشنده» و «همه می‌دانند» نیز علاوه‌بر اینکه با سرمایه‌گذاری شرکت‌های غربی و عربی ساخته شده بودند، درونمایه‌ای سفارشی هم داشتند و در جهت خواسته آن شرکت‌ها ارزیابی شدند. فیلم «گذشته» که با سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا ساخته شده بود، نگاهی نژادپرستانه علیه مهاجران و اقلیت‌ها در اروپا داشت. همچنین فیلم «فروشنده» در اوج تقابل ایران و جبهه مقاومت با داعش، با حمایت مالی شرکت ممنتوی فرانسه و جشنواره دولتی قطر (از حامیان داعش) تولید شد و اتفاقا مضمونی ضدغیرت داشت. فیلم «همه می‌دانند» هم که با سرمایه‌گذاری کمپانی‌های ممنتو و مورنا در اسپانیا تولید شد نیز محتوایی ضد خانوادگی داشت.

با توجه به سابقه منفی شبکه آرته در پخش فیلم‌های ضدایرانی، باید دید که آیا فیلم جدید اصغر فرهادی نیز مانند آثار اخیر وی یک «فیلمِ سفارشی» خواهد بود؟

کارگردان همیشه معترضی که بدهی میلیاردی را پس نمی‌دهد!

یک کارگردان پرحاشیه و همیشه معترض، حاضر به تسویه بدهی خودش با بنیاد فارابی نیست!

یکی از فیلمسازها طی یک دهه اخیر، هر سال در آستانه جشنواره فجر، خواستار نمایش فیلم خودش در این جشنواره می‌شود، هنوز هم بدهی خودش بر سر این فیلم را با بنیاد فارابی تسویه نکرده است!

این فیلمساز با وجود عدم بازپرداخت بدهی یک میلیارد و 500 میلیون تومانی خودش، سال قبل نسخه جدیدی از این فیلم را با حضور یک بازیگر فراری سینمای دوران طاغوت عرضه کرد و باز هم خواستار حضور این فیلم در جشنواره فجر شد!

نکته قابل تأمل این است که این فیلمساز، اخیرا نامه حمایت از محمد امامی (متهم به اختلاس) را هم امضا کرده بود!

این درحالی است که در شرایط شیوع ویروس کرونا و تعطیلی پروژه‌های سینمایی، بسیاری از سینماگران در تنگنای مالی قرار دارند و باز پس‌گیری وام‌های کلان به برخی از پروژه‌ها، می‌تواند راهی برای کمک به نیازمندان باشد. با توجه به مجوز ریاست هیئت امنای بنیاد سینمایی فارابی، نیمی از مطالبات وصول شده این بنیاد در فروردین و اردیبهشت ماه به کارگروه کرونا اختصاص خواهد یافت تا بین سینماگران و فعاليت هاي آسيب دیده توزیع شود.

72

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها