سوئد به عدم حمایت مناسب از سالمندان در دوران همه‌گیری کرونا اعتراف کرد

سوئد که این روز‌ها با رویکرد نرم خود در برابر ویروس کرونا توجه جهانی را به خود جلب کرده است، تأیید می‌کند که نتوانسته است به اندازه کافی از سالمندان محافظت کند.

سوئد به عدم حمایت مناسب از سالمندان در دوران همه‌گیری کرونا اعتراف کرد

گزارش‌ها نشان می‌دهد که گرچه بسیاری از کارمندان خانه‌های سالمندان از ترس ابتلا، مشاغل خود را ترک کرده اند، با این حال برخی دیگر از کارمندان همچنان با وجود نشان دادن علائم ویروس، که به طور بالقوه دیگران را آلوده می‌کند، به محل کار خود می‌روند. از سوی دیگر برخی سالمندان که علائم ویروس را دارند به راحتی در کنار دیگرانی که فاقد علائم هستند حضور دارند و ناخواسته این بیماری را گسترش می‌دهند.

کشور سوئد اوایل شیوع کرونا اعلام کرد که محافظت از افراد ۷۰ ساله ۷۰ سال به بالا از اولویت‌های اصلی این کشور است. با این حال، ۹۰ درصد از افرادی که از ۲۸ آوریل تا کنون در این کشور درگذشتند، بالای ۷۰ سال سن داشتند و نیمی از آن‌ها ساکنان خانه سالمندان بودند و یک چهارم دیگر نیز در خانه مراقبت می‌شدند.

اکنون در بیانیه‌ای از وزارت بهداشت سوئد اعلام شده است که: «ما نتوانستیم از سالمندان خود محافظت کنیم. این واقعاً یک مشکل جدی و یک شکست برای جامعه به طور کلی است. ما باید از این امر درس بگیریم، ما هنوز با این بیماری همه گیر به شکل کامل مواجه نشده ایم. کارکنان خانه‌های سالمندان، ویروس را پخش می‌کنند.»

برخلاف بسیاری از کشور‌های اروپایی، سوئد مدارس ابتدایی و رستوران‌ها را باز نگه داشته و در عین حال از مردم خواسته است به توصیه‌های دوری اجتماعی و رعایت بهداشت احترام بگذارند. این در حالی است که کشور‌های همسایه سوئد در همین زمان ممنوعیت‌هایی را اعمال کردند. خانه‌های سالمندان سوئد اغلب مجتمع‌های بزرگی با صد‌ها نفر از ساکنان هستند.


طبق گفته هنریک لیزل عضو هیئت مدیره بهداشت و رفاه اجتماعی سوئد، این خانه‌ها فقط در دسترس کسانی است که از نظر سلامتی بسیار ضعیف و قادر به مراقبت از خود نیستند، بنابراین ساکنان این خانه‌های سالمندان "یک گروه بسیار آسیب پذیر" هستند. به گفته مقامات بهداشتی منطقه استکهلم، در استکهلم: مرکز شیوع ویروس سوئد، ۵۵ درصد خانه‌های سالمندان تاکنون موارد COVID-۱۹ را تأیید کرده اند.

کمونال، بزرگترین اتحادیه سوئد برای کارمندان شهرداری که شامل بسیاری از کارمندان مراقبت بهداشتی است، شرایط کار نامناسب را در بروز این فاجعه مقصر دانست. در ماه مارس، ۴۰ درصد از کارکنان خانه‌های سالمندان استکهلم شامل کارگران غیر ماهر بود که با قرارداد‌های کوتاه مدت و با دستمزد ساعتی و بدون امنیت شغلی کار می‌کردند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • پ
    0

    ارزش های اخلاقی و انسانی یعنی همین اعتراف سریع و عذرخواهی ...و پناه نبردن به دروغ و مخفی کاری... !!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها