طولانی‌ترین دوره دوری ملکه انگلیس از امور در 68 سال سلطنت

 در پی بحران کرونا در انگلیس، ملکه این کشور همچنان در کاخ «وینزر» می‌ماند و دربهای کاخ «باکینگهام» برای اولین بار در 30 سال گذشته درفصل تابستان بسته خواهد بود.

طولانی‌ترین دوره دوری ملکه انگلیس از امور در 68 سال سلطنت

به دنبال ادامه بحران کرونا در انگلیس، ملکه ۹۴ ساله این کشور همچنان در کاخ «وینزر» می‌ماند تا طولانی‌ترین دوره دوری وی از امور در ۶۸ سال سلطنت در پی شیوع کرونا رقم بخورد.

قرار است کاخ باکینگهام در فصل تابستان به روی عموم بسته بماند. این اتفاق اولین بار است که در ۳۰ سال گذشته رخ می‌دهد. به گزارش روزنامه «ساندی تایمز»، مشخص نیست که برنامه‌های وی حتی برای فصل پاییز هم اجرایی شود.

روزنامه انگلیسی «سان» گزارش داد ملکه قرار بود در ماه اکتبر به آفریقای جنوبی سفر کند اما هنوز مشخص نیست این سفر طبق برنامه انجام خواهد شد یا خیر. برخی از برنامه‌های او نیز لغو شده است.

یک منبع سلطنتی به روزنامه تایمز انگلیس گفت ملکه هیچ کاری را برخلاف توصیه‌های مرتبط با سنش نخواهد کرد و همه توصیه‌ها رعایت می‌شوند.

«الیزابت دوم» اخیراً دو سخنرانی خطاب به مردم انگلیس انجام داد. اولین سخنرانی که ۲۴ میلیون نفر آن را تماشا کردند در ۵ آوریل انجام شد و او خطاب به کسانی که به دلیل قرنطینه از دیدن عزیزانشان محروم شده‌اند گفت که دوباره آنها را ملاقات خواهند کرد و در دومین سخنرانی به مناسب روز پیروزی در اروپا و پایان جنگ جهانی دوم، وی از بریتانیایی‌ها خواست هرگز تسلیم و ناامید نشوند.

بنابر آخرین آمار، انگلیس با بیش از ۲۱۵ هزار مبتلا و ۳۱ هزار و ۵۰۰ فوتی، یکی از درگیرترین کشورهای اروپایی با بحران کروناست. به لحاظ تعداد ابتلا پیش از انگلیس کشورهای آمریکا، اسپانیا و ایتالیا قرار دارند، اما به لحاظ تعداد تلفات انگلیس بعد از آمریکا در مقام دوم جهان قرار دارد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها