روایتی جدید از جلسه شورای عالی امنیت درباره حوادث آبان ماه؛

کولیوند به مطهری: مقصر دانستن تام و تمام وزیر کشور از انصاف خارج است

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در واکنش به نطق اخیر علی مطهری گفت: بررسی‌های ما نشان می‌دهد که مسئولیت آبان ماه بر عهده وزارتخانه‌های دیگری نیز هست این که بگویم همه تقصیرها به گردن وزیر کشور است، خلاف انصاف است.

کولیوند به مطهری: مقصر دانستن تام و تمام وزیر کشور از انصاف خارج است

هفته گذشته علی مطهری در آخرین نطق خود در مجلس به مسئله آبان ماه و اعتراضات در آن مقطع اشاره کرد. او با بیان اینکه «ما که دیگر از این مجلس می‌رویم اما مجلس یازدهم این مسائل را دنبال کند» گفت: موضوع دیگر مسئله استیضاح و مصلحت‌سنجی‌هایی است که گاهی هیأت رئیسه انجام می‌داد و یا همچنین موضوع تأثیرپذیری از خارج مجلس، برای مثال استیضاح وزیر کشور را در آبان و یا آذرماه مطرح کردیم. وزیر کشور مقصر اصلی حوادث آبان است که در آن مدت افراد زیادی کشته شدند. ما هم بر سر این موضوع محکم ایستاده بودیم تا از حد نصاب نیفتد. از آقای لاریجانی با وجود اینکه داماد ما هم هستند انتقاد داریم ولی اجازه ندادند که این کار انجام شود. ابتدا به ما گفته شد اکنون شرایط مناسبی برای این موضوع نیست و آن را به بعد از انتخابات موکول کنید.

پاسخ به آخرین نطق

محمد جواد کولیوند نماینده کرج نیز در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری شفاهی در واکنش به نطق اخیر علی مطهری گفت: آقای مطهری در آخرین نطق خود اظهار کردند که مقصر اصلی حوادث آبان ماه وزیر کشور است باید بگویم که ایشان در هیچ گزارش رسمی مقصر اعلام نشده است. نکته‌هایی که گفته می‌شود فاقد مبنا است.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای کشور افزود: من و آقای ذوالنوری عضو شورای امنیت کشور هستیم. در آن جا جلسه‌ای با حضور همه دستگاه‌ها اعم از وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و وزارت کشور ترتیب دادیم. در مورد استیضاح وزیر کشور که تحویل کمیسیون شده بود باید بگویم که دو جلسه در ۱۹/ ۹ و ۲۵ /۹ تشکیل دادیم و از آن جا که در جلسه دوم تعداد امضاها از حد نصاب افتاد استیضاح وزیر کشور را از حد نصاب خارج کردیم.

کولیوند با اشاره به جلسه‌ای که در همین مورد در کمیسیون اصل نود برگزار شده گفت: خواهش من این است از آن جا که وزارتخانه‌ها و نهادهای زیادی درگیر ماجرای آبان بودند مقصر دانستن تام و تمام وزیر کشور از انصاف خارج است. وزارت نفت و صمت و اطلاعات درگیر ماجرای آبان بودند و بررسی ما از فضای کلی وقایع آبان ماه نشان می‌دهد که وزارت کشور مقصر اصلی نبوده است.

منبع: خبرآنلاین

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • ..........
    0

    مقصر اصلی روحانی ان هم به عمد

  • خاموش
    0

    دستور حکومت بود که مردم را سرکوب کنند .ولی به روزی که مردم از نظام برگردند

  • عدالت اصل
    0

    مطهری داره فیلم بازی میکنه هم دست روحانیه

  • عبدالرضا
    0

    آقا مقصر آمریکا بود

  • کاربر ناشناس
    0

    درود برروان پاک شهید مطهری حرف حق را بایدگفت وفقط ازخدابترسید

  • مهدی
    0

    خدا خیرت بده مطهری تنها فرد راستگو وهواخواه مردم حیفت نیستی

  • .
    0

    برا چه. استیضاح از حد نصاب افتاد.چون استانداران به نمایندگان مجلس باج می دهند و رای انها را به نفع وزیر کشور می خرند.این مثل افتاب روشن است.زمانی که یک وزریری می خواهد مجلس را بی اثر کند به استانداران و فرنانداران و سایر مدیران دولتی استانها متوسل می شوند تا با دادن امتیاز به حوزه انتخابی هرنماینده ای رای انها را برا وزریر بگیرند.بنده خودم کارمند دولت هستم و بارها از این قبیل موضوعات رخ داده و خواهد داد .فقط افسوس می خورم به حال مردم ایران که ۸۰ درصد انها زیر خط فقر هستند

  • ح
    0

    این آقای مطهری این ۷ سال گذشته خوب حاشیه سازی نمودند تا دولت تدبیر و امید شان حداکثر خسارات را به ملت و کشور وارد نمایند اکنون موقع آن است که جناب آقای رئیسی ایشان را بعنوان سبب خسارت عامه احضار نمایند..

  • , الخلجی,,,.
    0

    این آقا بعد از هشت سال دنبال چی می گردد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها