تولید بیش از ۵۵ میلیون قطعه انواع بچه‌ماهی در آذربایجان غربی

مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: طی سال گذشته بیش از ۵۵ میلیون قطعه انواع بچه‌ماهی و تخم چشم‌زده در استان تولید شد.

تولید بیش از ۵۵ میلیون قطعه انواع بچه‌ماهی در آذربایجان غربی

محمدباقر قریشی افزود: طی سال گذشته بیش از ۵۵ میلیون قطعه انواع بچه‌ماهی و تخم چشم‌زده در آذربایجان‌غربی تولید شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۱۱ درصد افزایش داشت.

وی در خصوص مراکز پرورش ماهی فعال در آذربایجان‌غربی نیز افزود: طی سال گذشته تعداد ۴۲۰ مجتمع و مزرعه پرورش ماهی، ۵ مرکز تکثیر بچه‌ماهی سردآبی، یک مرکز تکثیر بچه‌ماهی گرمابی و ۱۰ مرکز تکثیر ماهیان زینتی فعال بود.

قریشی در خصوص اشتغال استان در زمینه آبزی‌پروری نیز گفت: هم‌اکنون ۲۴۵۰ نفر در آذربایجان‌غربی در این صنعت به صورت مستقیم مشغول به کار هستند که در سهم بخش پرورش ماهی ۱۶۴۲ نفر و سهم اشتغال در منابع آبی ۸۰۸ نفر است.

وی با اشاره به برنامه‌های شیلات آذربایجان‌غربی در سال جهش تولید افزود: راه‌اندازی مراکز، مزارع و مجتمع‌های جدید تکثیر و پرورش آبزیان، ارتقا بهره‌وری در مزارع موجود از طریق اجرای سیستم مکانیزاسیون، حمایت کارشناسی و ارایه تسهیلات بانکی کم‌بهره به مزارع تکثیر و پرورش آبزیان و اجرای طرح‌ها و پروژه‌های تحقیقاتی، آموزشی و برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها مختلف از جمله این برنامه‌هاست.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها