آغاز جلسه علنی مجلس/طرح تشکیل وزارت تجارت در دستورکار پارلمان

نمایندگان مجلس در جلسه امروز طرح تشکیل وزارت تجارت را برای تامین نظر شورای نگهبان اصلاح خواهند کرد.

آغاز جلسه علنی مجلس/طرح تشکیل وزارت تجارت در دستورکار پارلمان

جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست مسعود پزشکیان و با حضور ۱۹۰ نماینده آغاز شد.

طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی(اعاده شده از شورای نگهبان)، لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و لایحه اصلاح مواد ۲۰ تا ۲۳ قانون برنامه سوم تنفیذی در ماده ۳۰ قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در دستورکار جلسه علنی امروز مجلس قرار دارد.

نمایندگان همچنین طرح مستثنی شدن بانک رفاه کارگران از سقف مجاز تملک سهام بانکهای تجاری غیر دولتی، لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان و لایحه حمایت از محیط بانان و جنگلبانان را مورد بررسی قرار می‌دهند.

طرح اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس، طرح حمایت از مالکیت صنعتی و گزارش کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مورد بررسی اجمالی مشکلات، آسیب ها و چالش های مرتبط با صنعت خودرو (اعم از تولید و واردات) و طرز کار وزارت صنعت و شرکت‌های خودروساز داخلی از دیگر دستورکارهای جلسه امروز مجلس است.

نمایندگان همچنین گزارش نهایی کمیسیون اقتصادی دز مورد تحقیق و تفحص از بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولتهای مختلف، گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مورد درآمدزایی و خصوصی‌سازی باشگاه های ورزشی و گزارش نهایی کمیسیون فرهنگی در مورد تحقیق و تفحص از منابع و مصارف نظام مدیریت شرکت های فرهنگی ورزشی وابسته به وزارت ورزش و جوانان در ۱۰ سال اخیر را مورد بررسی قرار می‌دهند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها