کرونا در چه صورت دوباره خطرناک می شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، معتقد است که تا قبل از فرا رسیدن فصل پاییز و شیوع آنفلوانزا، باید تکلیف بیماری کووید ۱۹ مشخص شود.

کرونا در چه صورت دوباره خطرناک می شود

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، معتقد است که تا قبل از فرا رسیدن فصل پاییز و شیوع آنفلوانزا، باید تکلیف بیماری کووید ۱۹ مشخص شود.

محمدرضا ظفرقندی، با اشاره به مباحثی که این روزها پیرامون تداخل بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزای فصلی مطرح است، گفت: آنچه مسلم است، برای اینکه بتوانیم در فصل پاییز نسبت به کنترل همزمان بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزای فصلی موفق باشیم، باید تا قبل از فرا رسیدن پاییز، تکلیف کووید ۱۹ مشخص شود.

وی با اشاره به ابراز نگرانی اساتید رشته‌های عفونی و اپیدمیولوژی نسبت به تداخل این دو بیماری در فصل پاییز، افزود: به نظر می‌رسد باید از هم اکنون که موج شدید کووید ۱۹ فروکش کرده و در حالت تعادل نسبی بیماری قرار داریم، به فکر پاییز و آنفلوانزای H۱N۱ باشیم.

ظفرقندی ادامه داد: اگر نتوانیم بیماری کووید ۱۹ را تا قبل از فصل پاییز به سرانجام خوبی برسانیم، شاید با موج جدیدی از این بیماری در فصل پاییز مواجه شویم و آن موقع بیماری آنفلوانزا را هم داریم که می‌تواند کار ما را سخت‌تر کند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران، موضوع «فاصله گذاری اجتماعی» را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر می‌خواهیم در فصل پاییز از خطرات همزمان دو بیماری کووید ۱۹ و آنفلوانزای H۱N۱ مصون بمانیم، باید فاصله گذاری اجتماعی را همچنان جدی بگیریم و اجازه ندهیم ویروس کرونا دوباره شدت بگیرد.

ظفرقندی با اعلام اینکه در حال حاضر شرایط بیمارستان‌ها به لحاظ تجهیزات خیلی بهتر از روزهای اول شیوع کرونا است، افزود: تداخل همزمان کووید ۱۹ و آنفلوانزا، می‌تواند مشکل جدی برای نظام سلامت کشور ایجاد کند. بنابراین، لازم است که پروتکل‌های بهداشتی کووید ۱۹ همچنان با شدت و قدرت بیشتر دنبال شود تا موج جدیدی از این بیماری که شدت اسفند سال گذشته را داشته باشد، حادث نشود.

منبع: مهر

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها