هشدار مقامات اروپایی درباره شکنندگی اتحادیه به دلیل بحران کرونا

رئیس کمیسیون اروپایی، رئیس پارلمان و رئیس شورای اروپایی در مقاله‌ای به مناسبت روز اروپا درباره ضعف اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا هشدار داده و تاکید کردند که اروپا در حال حاضر بسیار شکننده است.

هشدار مقامات اروپایی درباره شکنندگی اتحادیه به دلیل بحران کرونا

سران کشورهای اروپایی تلاش های بیشتر در مبارزه با بیماری همه گیر کرونا و عواقب اقتصادی آن را درخواست کردند.

"اورزولا فون در لاین"، رئیس کمیسیون اروپایی، "چارلز میشل"، رئیس شورای اروپایی و "دیوید ساسولی"، رئیس پارلمان اروپا در مقاله ای در "آر ان دی" آلمان به مناسبت روز اروپا نوشتند: ما باید اقدامات بیشتری انجام دهیم تا زندگی فقیرترین ها و ضعیف ترین ها در جامعه خود را بهبود بخشیم.

این مقاله به مناسبت 9 مه (20 اردیبهشت) که در بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به‌عنوان «روز اروپا» گرامی داشته می‌شود نوشته شده است.

در این مقاله آمده است: بسیاری انسان در اروپا قبل از بحران کرونا هم دوران سختی را پشت سر می گذاشته اند. اکنون، میلیون ها نفر دیگر بعد از دست دادن شغل و یا شرکت های خود در برابر آینده ای نامعلوم قرار دارند. به ویژه افراد جوان و زنان از این شرایط آسیب دیده اند. موتور اقتصادی اروپا باید دوباره روشن شود.

این مقام های اروپایی در بخش دیگری از این مقاله نوشتند: خروج از این بحران به افکار سیاسی جدید و جدایی از گذشته نیاز دارد. ما باید بفهمیم که برای بازسازی نیاز به ایده ها و ابزارهای جدید داریم. آن ها هم زمان از ضعف اتحادیه اروپا در دوران بحران کرونا هشدار داده و تاکید کردند که اروپا در حال حاضر بسیار شکننده است.

به نوشته این مقامات اروپایی تنها یک اتحادیه اروپای قدرتمند می تواند از میراثی مشترک حفاظت کند. بازسازی های دوبار باید بر اساس توصیه های علمی انجام شود تا اتحادیه اروپا سالم و استوار باقی بماند.

در این مقاله آمده است: ما نمی توانیم مبارزه با تغییرات آب و هوایی را کنار بگذاریم و باید بهبود اوضاع اقتصادی را بر اساس طرح آب و هوایی موسوم به معامله سبز پیش ببریم.

در بخش دیگری از این مقاله آمده است: اگر ما درس هایی از وقایع بگیریم و محکم و منسجم پشت ارزش های خود بایستیم اروپا این بار هم قدرتمندانه از این بحران خارج می شود.


"یان کلود یونکر" رئیس سابق کمیسیون اروپایی هم با توجه به بحران کرونا خواستار انسجام اروپایی شده و در عین حال گفت که وی با ایده هایی از جمله اینکه اتحادیه اروپا به دلیل بحران کرونا ممکن است دچار فروپاشی شود موافق نیست.

وی در گفتگویی با خبرگزاری آلمان در عین حال واکنش اتحادیه اروپا به این بحران را مناسب ندانسته و از جمله به کنترل های مرزی یک جانبه برخی کشورها برای مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرده و آن را تهدیدی برای بازار داخلی اروپا دانسته و در بخش دیگری از این گفتگو خواستار پول بیشتری برای اتحادیه اروپا شده و گفت: اگر ما حالا روی انسجام اروپایی انصراف دهیم و بودجه را پایین نگه داریم با گذشت چند سال اتحادیه اروپا تقریبا برهنه خواهد شد.

منبع: تسنیم

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها