هزینه کاشت حلزون ۱۳ مددجوی بهزیستی در استان کرمانشاه تامین شد

هزینه کاشت حلزون ۱۳ مددجوی بهزیستی در استان کرمانشاه تامین شد

نیلوفر اختیاری در گفت‎وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه کاشت حلزون برای مددجویان به شرایط مددجو و اولویت آنان بستگی دارد اظهار داشت: در 6 ماه امسال هزینه کاشت و تعمیر حلزون 13 مددجوی استان کرمانشاه تامین شده است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال گذشته 54 نفر در استان کاشت و تعمیر حلزون انجام داده‌اند، گفت: از این تعداد 46 نفر در کرمانشاه و ما‌بقی آنها در شهرستانها، با هزینه‌ای بالغ بر 105 میلیون تومان انجام شده است.

اختیاری ناشنوایی را یکی از انواع معلولیتها دانست که دارای جامعه آماری بالایی است و افزود: عمل کاشت حلزون توسط متخصص گوش، حلق و بینی و فوق تخصص اتولوژی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه کاشت حلزون بهترین راه درمان ناشنوایان است و اداره بهزیستی به مددجویان نیازمند کاشت حلزون بسته‌های حمایتی ارائه می‌دهد، بیان کرد: در سال گذشته برای 54 نفر در استان کاشت حلزون انجام شده است.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر نوزادی مشکوک به کم‌شنوایی باشد به والدین اطلاع داده می‌شود تا نوزاد را در روز 15 تولد مورد سنجش شنوایی مجدد قرار دهند، گفت: از والدین کودکان مشکوک به کم‌شنوایی تقاضا داریم زمان سنجش مجدد را جدی بگیرند و در زمان تعیین شده نوزاد را برای سنجش مجدد به مراکز مربوطه ببرند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها