3400 هکتار از اراضی کردستان زیر کشت توت فرنگی

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: امسال سه هزار و ۴۰۰ هکتار در اراضی کشاورزی استان زیر کشت محصول توت فرنگی قرار دارد.

3400 هکتار از اراضی کردستان زیر کشت توت فرنگی

زاهد حاج میرزایی امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۴۰۰ هکتار در استان زیر کشت توت فرنگی است و هر ساله نیز ۲۰۰ هکتار به سطح زیر کشت این محصول افزوده می‌شود و پیش بینی شده امسال ۵۰ هزار تن برداشت این محصول را داشته باشیم که متوسط عملکرد آن ۱۴ تا ۱۶ تُن در هکتار است.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های سنندج، کامیاران و مریوان به ترتیب شهرستان‌هایی هستند که بیشترین سطح زیر کشت توت فرنگی را دارند، افزود: هر سال علاوه بر فصل بهار، در فصل پاییز هم برداشت محدودی از توت‌فرنگی را داریم که رقم قابل توجه نیست.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان، بیان کرد: در حال حاضر قریب به چهار هکتار توت فرنگی گلخانه‌ای را نیز در سطح استان داریم که در خارج از فصل برداشت هم قابلیت تولید و عرضه توت فرنگی را دارند.

حاج میرزایی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیشترین میزان تولید و سطح زیر کشت توت فرنگی کشور مربوط به کردستان بوده و توت فرنگی استان در کشور یک برند است، عنوان کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد توت فرنگی کردستان به خارج از استان صادر می‌شود که بازار هدف اصلی آن تهران است.

وی خاطرنشان کرد: به صورت پایلوت نیز در استان طرح تونل‌های پلاستیکی را در سطح ۳۰۰ مترمربع از مزارع توت فرنگی روستای گزنه انجام دادیم که این طرح در جهت کاهش آسیب‌های بارندگی، تگرک، سرمای هوا و آفت و پوسیدگی بسیار موثر است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان یادآور شد: طبق برنامه تدوین شده در نظر داریم تمام مزارع استان را به سمت این طرح هدایت کنیم و در این راستا از توت فرنگی کاران سطح استان هم دعوت کرده‌ایم از این سایت الگویی بازدید به عمل آورند و در صورت نیاز تسهیلات لازم نیز برای اجرای این طرح در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها