آزادی ٨۵٩٩ زندانی جرایم غیر عمد در سال ٩٨

تعداد ۸۵۹۹ زندانی جرایم غیرعمد با همت خیران در سالی که گذشت با رقم بدهی بالغ بر ۱۸۰۰ میلیارد تومان از بند حبس رهایی یافتند.

آزادی ٨۵٩٩ زندانی جرایم غیر عمد در سال ٩٨

به گزارش روز شنبه ستاد دیه کشور، ۳۳۰ نفر از مددجویان آزاد شده را زنان و بقیه را آقایانی شامل می‌شوند که در غالب پرونده‌ها نسبت به صدور چک یا ضمانت از طریق این اوراق تجاری گرفتار بند شده بودند.
اصل بدهی ۸۵۹۹ زندانی رهایی یافته معادل ۱۸۰۰ میلیارد تومان بود که در فرایند رسیدگی به همت کمیته‌های صلح و سازش تا میزان ۴۴ درصد محکوم‌به از سوی شکات خصوصی و اولیاءدم گذشت شد.
در شمار محکومان ۴۵۱ نفر به دلیل عجز در تامین بدهی ناشی از دیات (کارگاهی و رانندگی) و ۸۱۴۸ نیز به علت ناتوانی در پرداخت دیون مالی (چک، مهریه و نفقه) در بند حضور داشتند.
همچنین تعداد ۱۲۴۹ زندانی بدون پرداخت ریالی و تنها با تلاش نمایندگی‌های استانی و البته همیاری مددکاران زندان‌ها و برخی شعب شورای حل اختلاف صرفا از طریق صلح و سازش یا پذیرش دادخواست اعسار از بند آزاد و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.
در فهرست استانی، ستاد دیه تهران با آزادی ۸۰۱ زندانی واجد شرایط بیشترین آزادی‌ها را به خود اختصاص داده و در ادامه اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب هر کدام با آزادی ۷۵۶ و ۵۵۱ مورد آزادی بیشتر نقش را در آمار آزادی زندانیان جرایم غیر عمد دارند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها