مبارزه با آفات در ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان، گفت: طرح مبارزه با آفات در ۱۰ هزار و ۴۵۰ هکتار اراضی کشاورزی شامل گندم و جو در سطح استان طی سال ۹۹ صورت می‌پذیرد.

مبارزه با آفات در ۱۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان سمنان

سید حسن میرعماد رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه طرح مبارزه با آفات گندم و جو در ۱۰ هزار و ۴۵۰ هکتار اراضی زیر کشت استان سمنان صورت می‌گیرد، بیان کرد: این عملیات در پنج هزار و ۷۵۰ هکتار اراضی گندم و چهار هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی جو در سطح هشت صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد از این اراضی زیر کشت میامی وجود دارد، بیان کرد: میامی به عنوان بیشترین تولید کننده گندم و جوی استان سمنان پیشرو در زمینه مبارزه با آفات نیز قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان با بیان اینکه مبارزه با آفات در چهار هزار و ۸۰ هکتار اراضی میامی شامل دو هزار و ۳۰۰ هکتار گندم و هزار و ۷۸۰ هکتار جو صورت می‌گیرد، بیان کرد: مبارزه با آفات در سطح ۳۶۰ هکتار اراضی کشاورزی شاهرود شامل ۲۱۰ هکتار گندم و ۱۵۰ هکتار جو و ۳۵۰ هکتار اراضی شهرستان شامل ۲۰۰ هکتار گندم و ۱۵۰ هکتار جو صورت خواهد گرفت.

میرعماد بیان کرد: مبارزا با آفات همچنین در ۵۶۰ هکتار اراضی تحت کشت شهرستان سمنان شامل ۳۱۰ هکتار گندم و ۲۵۰ هکتار جو، ۳۵۰ هکتار اراضی سرخه شامل ۲۰۰ هکتار گندم و ۱۵۰ هکتار جو، دو هزار و ۶۳۰ هکتار اراضی گرمسار شامل یک‌هزار و ۴۲۰ هکتار گندم و یک‌هزار و ۲۱۰ هکتار جو، دو هزار و ۱۲۰ هکتار اراضی آرادان شامل یک هزار و ۱۱۰ هکتار گندم و هزار و ۱۰ هکتار جو انجام شده است.

وی افزود: مبارزه با آفات گندم و جو در سال ۹۹ همچنان ادامه دارد و در هر منطقه با توجه به اقلیم، رسیدن گندم و جو به موقع درو کردن و … صورت خواهد گرفت که در این زمینه خوشبختانه شاهد همکاری خوب کشاورزان بوده‌ایم.

منبع: مهر

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها