افزایش ۲۲۰ تخت بیمارستانی به سه بیمارستان ابهر

فرماندار ابهر از افزایش ۲۲۰ تخت بیمارستانی به سه بیمارستان امدادی، الغدیر و امید ابهر خبر داد.

افزایش ۲۲۰ تخت بیمارستانی به سه بیمارستان ابهر

وجیه‌الله نوروزی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان این‌که با شیوع کرونا در استان، جمعیت هلال‌احمر ابهر در تب‌سنجی و غربال‌گری فعالانه ورود کرد، افزود: در این راستا ۳۵ نفر از داوطلبان هلال‌احمر آموزش‌های مورد نیاز تب‌سنجی و غربال‌گری سلامت توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابهر کسب و در پست‌های بازرسی سلامت در پنج مبدا ورودی و خروجی شهرستان مستقر و اقدام به غربال‌گری کردند.

وی به تجهیز و آماده‌سازی نقاهت‌گاه بیماران کرونایی ابهر اشاره کرد و گفت: هلال‌احمر این شهرستان در خصوص تامین اقلام و وسایل مورد نیاز برای این مرکز در کنار ستاد مردمی خوب عمل کرد.

نوروزی با بیان این‌که مسئولیت پشتیبانی نقاهتگاه در این شهرستان بر عهده هلال‌احمر بود، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر از منابع استانی، شهرستانی و خیرین در تامین نیازهای اولیه نقاهت‌گاه اقدامات قابل توجهی انجام داد و از ظرفیت داوطلبان در ارائه خدمات به بیماران نیز کمک بزرگی انجام شد.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا در ابهر تعداد کل افراد بستری شده تا اواسط اردیبهشت ۲۷۷ نفر بود که تعداد افراد بستری ۲۶ نفر است، افزود: جمع کل موارد مثبت کرونا در شهرستان تا اواسط اردیبهشت ۲۹۱ بوده است و تعداد بستری در بیمارستان‌ها نیز ۹۷ نفر و درمان سرپایی ۱۹۴ نفر است.

نوروزی، تعداد نمونه‌گیری سرپایی را ۹۴۴ نفر بیان کرد و ادامه داد: موارد مثبت فوتی ۱۱ نفر، خانوارهای بررسی شده در خصوص ابتلا به کرونا ۱۴۶۸ نفر و بیمارانی که اطرافیان آن‌ها مورد تست قرار گرفته‌اند نیز ۱۱۶۱ نفر و تعداد موارد منفی فوتی نیز ۲۹ نفر در سطح شهرستان ابهر بوده است.

وی با بیان این‌که همه بیماران کروناویروس با همت پزشکان و کادر درمانی در بیمارستان‌های امید، الغدیر و امداد شهرستان درمان و بهبود یافته‌اند، یادآور شد: هیچ بیمار کرونایی از ابهر به سایر شهرستان‌های استان برای مداوا مراجعه و بستری نشده است.

نوروزی به ساماندهی مشارکت‌های مردم و کمک خیرین شهرستان ابهر برای مبارزه با این بیماری نیز اشاره کرد و گفت: با حمایت اعضای شورای تامین حساب کمک‌های مردمی متمرکز شد که تاکنون ۱۰ میلیارد ریال کمک‌های برای تجیهز نقاهت‌گاه جمع‌آوری شده است.

فرماندار شهرستان ابهر ادامه داد: نظارت و بازرسی بر شرکت‌های تولیدی در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظارت بر فعالیت ۶۰۰۰ واحد تجاری و ۱۷ پاساژ همچنان ادامه دارد.

فرماندار ابهر از افزایش ۲۲۰ تخت بیمارستانی در بخش‌های مختلف و آی.‌سی.‌یو در بیمارستان‌های امید، الغدیر و امدادی خبر داد و خاطرنشان کرد: این مهم برای افزایش ظرفیت بیمارستان برای مداوای بهتر بیماران مبتلا به کرونا محقق شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها