عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با خبرفوری:

مردم همه تخم مرغ های خود را در سبد بورس نگذارند /آهنگ بورس ایران نمی تواند متفاوت از دنیا باشد / حباب بورس می‌ترکد

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید نمی توانیم به دولت بگوییم با سرمایه مردم در بورس بازی نکند، چراکه طبق قانون برنامه ششم، برای کوچک کردن دولت اقدام شده است.

مردم همه تخم مرغ های خود را در سبد بورس نگذارند /آهنگ بورس ایران نمی تواند متفاوت از دنیا باشد / حباب بورس می‌ترکد

جامه سبز بورس در شرایط رکود تحریمی و کرونایی برای صاحبنظران شگفت‌آور است. برای همین، بسیاری نسبت به احتمال سقوط بازار سرمایه و تبعات آن هشدار می‌دهند.

دیروز در این رابطه، گفتگویی را با مصطفی کواکبیان، نماینده تهران خواندید که نسبت به سرملیه‌گذاری در بورس هشدار داد. ( اینجا بخوانید )

حالا غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با سایت خبر فوری با اشاره به تبلیغات دولت برای حضور مردم در بورس و خرید سهام، گفت: این شائبه وجود دارد که دولت برای جبران کسری بودجه خود این کار را می کند و فروش اموال ، کارخانجات و شرکت ها از این بابت است و به اصطلاح مردم را ترغیب می کند که سرمایه ها خود را وارد بورس کنند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: باید توجه داشت که شاخص های اقتصادی نشان می دهد این بورس و این رشد حبابی پایدار نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: بخواهم خلاصه بگویم به مردم پیشنهاد می کنم همه تخم مرغ های شان را در سبد بورس نگذارند؛ بازنشسته هایی را می شناسم که برای سرمایه گذاری در بورس خانه هایشان را می فروشند، از ما گفتن بود، این کار را نکنید و با احتیاط وارد بورس شوید.

این نماینده مجلس با اشاره به شرایط بورس در جهان و کشورهای همسایه تصریح کرد: بورس در تمام دنیا یک آهنگ دارد و بروس ایرن نمی تواند مستقل باشد، حالا دولت امسال کار ابتکاری انجام داده و یک مرتبه 3هزار درصد فروش اموال خود را زیاد کرد، این کار خطرناکی است، ما اصرار داشتیم که فروش اموال در بورس باشد تا فروس ها شفاف باشد و قیمت واقعی کشف شود اما شک ندارم با توجه به رکود شدید اقتصادی که در کشور وجود دارد این رشد در بورس مقطعی است.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: ورود شستا توانسته جان دوباره به بورس ایران ببخشد اما به هر حال بورس ایران نمی تواند مستقل از بورس همه دنیا و حتی بورس کشورهای همسایه باشد، بنابراین از مردم تقاضا می کنم یا به مردم پیشنهاد می کنم با احتیاط با این بورس برخورد کنند.

وی تاکید کرد: من اعتقاد دارم این بورس حبابی است، این حباب می ترکد و سقوط بدی را برای زندگی، اموال و سرمایه مردم خواهد داشت.

این نماینده مجلس درباره رفتار دولت گفت: بورس محل ریسک است و همه دولت ها به این شکل عمل می کنند، نمی توانیم به دولت بگوییم این چنین نکند، دولت سازمان خصوصی سازی زد و لایحه مشارکت عمومی و خصوصی زد که به هر دو راه ایراد گرفته شد و حالا برای کوچک کردن بدنه دولت از راه بورس اقدام کرده که مطابق قانون برنامه ششم توسعه است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: بنابراین به دولت نمی توانیم بگویم در بورس این چنین رفتار نکند، اما به مردم می گویم همه تخم مرغ های شان را در سبد بورس نگذارند، رشد این بورس خیلی طولانی نخواهد بود و در عرض سه ماه حباب بورس می ترکد.

منبع: خبرفوری

76

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • عدالت
    0

    این دولت همان دولتیست که با حمایت شما اصلاح طلبا به کار اومد ...حالا چی شده که خرابش می کنید

  • کاربر ناشناس
    0

    چکارکنیم بااین اوضاع گرانی کرونا مصیبتا کی جواب دل مردم زجرکشیده میدهدبایک تیروصدنشان مارامیزنندفقطخداداریم جوابماندهدوروزاخرت

  • محمد
    0

    ما همچنان منتظر ترکیدن حباب سکه و خودرو و مسکن هستیم. پس چی شد اون پیشبینی‌هاتون؟؟

  • مجید تا
    0

    قیمت اپارتمان تهران و نیویورک برابری میکنه قیمت خودرو هامون از خودرو های غربی به دلار داره پیشی میگیره اونا حباب نیستند این حبابه!؟؟ !؟ تو از بورس چی میفهمی

  • کارشناس
    0

    ایشون اگه طبیب بود درد خود دوا م بنمود اعضا خانواده و فامیل تو کار بورس اند

  • mohsen
    0

    اینایی که میگن بورس حبابیه همشو دلال های مسکن و خودرو هستند الان دارن میسوزن که اموالشونو نمیتونن بندازن به مردم 50 متر خونه شده یک ملیارد این حباب نیست

  • mohsen
    0

    به نظرم خبر فوری یه ریگی تو کفشش هست من که دیگه کاری باهاش ندارم باید تحریمش کنیم

  • ابو
    0

    کانال های خبری تلگرامی که حیاتشون به رپرتاژ نویسی جناح ها وصله، هرشب میلیون ها تومان بدون مالیات پول به جیب میزنن بابت تبلیغات کانال های بورسی هرشب، از اون سمت تیتر میزنن میترکه، داستانه یکی به میخ و یکی به نعله

  • ایرانی
    0

    این حرفها را قانون گذار مملکت میگوید قانون گذار که تو باشی وای بر مردم حرف زدن را همه بلدند آقای نماینده وکارشناس عمل عمل عمل شعار کافیست این کار هارا کردید که نرخ مشارکت رسید به پانزده درصد آنهم از ترس قطع یارانه و استخدام اگر باشدلعنت خدا بر خیانت کاران مملکت ایران

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها