صادرات از مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته شد

فرماندار قصرشیرین گفت: صادرات از مرز رسمی پرویزخان که روز گذشته به دلیل اعتصاب کامیون‌داران عراقی متوقف شده بود، صبح امروز (پنجشنبه) از سرگرفته شد.

صادرات از مرز رسمی پرویزخان از سرگرفته شد

مرادعلی تاتار افزود: از صبح امروز شاهد حضور تجار و بازرگانان و انجام مبادلات مرزی و تخلیه بارهای صادراتی در مرز پرویزخان به دنبال وقفه یک روزه هستیم.

وی اظهارداشت: دیروز رانندگان عراقی در اعتراض به وضع قانونی از سوی این کشور که رانندگان را ملزم به پرداخت حق بیمه خسارت برای ورود به ایران کرده بود، دست به اعتصاب زدند .

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: توقف صادرات در مرز رسمی پرویزخان به دلیل مشکلات داخلی در عراق رخ داد و ربطی به جمهوری اسلامی ایران نداشت.

مرز رسمی پرویزخان دارای اهمیت راهبردی برای کشورمان است و روزانه یک هزار و ۲۰۰ کامیون کالا از این مرز به عراق صادر می شود.

تاتار ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری ویروسی کرونا، روزانه محوطه مرز رسمی پرویزخان ضدعفونی می شود و بنرهای آموزشی و رعایت بهداشتی برای مقابله با این بیماری، در سطح شهرستان و در محوطه مرز نصب شده و رانندگان کامیون های حامل کالاهای صادراتی در ورودی شهرستان از نظر تب و بیماری های ویروسی سنجش می شوند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارای ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق و ۲ مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که اولی هم مرز با بخش حکومت مرکزی و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.
۵۴ درصد صادرات غیرنفتی ایران به عراق از طریق مرز رسمی پرویزخان انجام می شود.

منبع: ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها