تجدید دیدار با خولیو ولاسکو در قیطریه!

بازگشت خولیو ولاسکو به ایران رویای بزرگ والیبالی هاست، مربی ای که شاید دوباره سفارش اسپاگتی به رستوران مورد علاقه اش در محله قیطریه تهران بیاید. 

تجدید دیدار با خولیو ولاسکو در قیطریه!

روز گذشته محمدرضا داورزنی در گفت و گو با خبرنگار ما از یک ایده بلندپروازانه پرده برداشت؛ اینکه او به دنبال استخدام مجدد خولیو ولاسکو، سرمربی آرژانتینی الاصل سابق تیم ملی ایران است. مردی که حضورش در ایران مثل حضور کی روش در تیم ملی فوتبال هیجان انگیز و پر از دستاورد بود.


خولیو ولاسکو در 68 سالگی انگیزه ای برای همراهی تیم ملی والیبال ایران دارد؟ مبلغ پیشنهادی او برای همکاری به عنوان مدیر یا مشاورفنی تیم ملی ایران در المپیک توکیو چقدر است؟


این ها سوالاتی است که از دیروز ذهن خیلی از علاقه مندان به والیبال را به خود درگیر کرده. وقتی محمدرضا داورزنی مذاکره خود با مرد آرژانتینی را فاش کرد، همه نگاهها حالا به ایتالیاست؛ جایی که خولیو ولاسکو خودش را قرنطینه کرده، اما باید به زودی جواب قطعی خود به پیشنهاد ایران را بدهد.


مربی خوش فکر آرژانتینی خیلی زودتر از آنچه که فکرش را می کردیم، خودش را بازنشسته کرد، اما برای دوری از والیبال خیلی طاقت نیاورد و به پیشنهاد فدراسیون والیبال ایتالیا برای مدیریت تیم های پایه این کشور پاسخ مثبت داد.


حالا پیشنهاد مشابهی البته در قالب تیم ملی والیبال بزرگسالان از سوی ایران به دست ولاسکو رسیده و بدون شک چند موضوع او را برای مثبت بودن پاسخش به داورزنی و فدراسیون والیبال ایران ترغیب می کند.


ولاسکو که تحول بزرگی در والیبال ایران به وجود آورد، جدایی ناگهانی از ایران داشت و با پیشنهادی که از کشورش رسید، احساسی شد و به آرژانتین رفت، اما حتی بعد از جدایی او هم خیلی از هواداران، بازیکنان و مسئولان در والیبال ایران ارتباط خوب خود را با مرد آرژانتینی حفظ کردند. بی شک ولاسکو حتی در 68 سالگی این انگیزه را دارد که به ایران برگردد و کار نیمه تمام خود را با همراهی شاگردان سابقش در المپیک توکیو تمام کند.


بسته پیشنهادی فدراسیون به مربی آرژانتینی از این قرار بوده که او فقط از فروردین تا مرداد سال 1400 باید روی پروژه همراهی تیم ملی ایران وقت بگذارد. در واقع والیبال ایران نهایتا نزدیک به 5 ماه می خواهد با ولاسکو به عنوان مدیرفنی همراهی کند و از تجربه بالای او بهره ببرد.


نکته مهم شاید بحث های مالی مربوط به این قرارداد همکاری باشد. با اینکه ایگور کولاکوویچ به عنوان سرمربی ایران در ابتدای ورودش به تهران قرارداد 200 هزار دلاری امضا کرد، اما خولیو ولاسکو حتی شاید برای 5 ماه همکاری هم مبلغی بیش از 200 هزار دلار طلب کند. او جزو مربیان درجه اول دنیا در 3 دهه اخیر است.


اگرچه در دوره مربیگری ولاسکو در ایران هیچ وقت مبلغ قرارداد او به طور شفاف رسانه ای نشد، اما چند روایت در این باره بود. برخی در هنگام ورود مبلغ قرارداد خولیو را 250 هزار دلار عنوان کردند و برخی هم از اصرار این مربی بر قرارداد 500 هزار دلاری گفتند.


حالا با توجه به چند برابر شدن قیمت دلار، باید دید فدراسیون والیبال علاوه بر هزینه ای که می خواهد برای استخدام سرمربی کند، حاضر است چند میلیارد هم برای همکاری چند ماهه با ولاسکو کنار بگذارد یا خیر. البته همانطور که داورزنی هم دیروز اعلام کرد، در صورتی که فدراسیون به یقین برسد با یک کادرفنی مطمئن می تواند سکوی المپیک را فتح کند، برای این اتفاق به صورت ویژه هزینه خواهد کرد.


ولاسکو قطعا شاه مهره ای برای والیبال ایران به حساب می آید و با خیلی از بازیکنان فعلی تیم ملی و سبک والیبال ایران هم آشناست. او شاید تنها کسی باشد که بتواند در یک دوره زمانی کوتاه تاثیر بسزایی در روند فنی تیم ملی در راه المپیک بگذارد و حتی ایران را به رویای بزرگ خود یعنی مدال المپیک توکیو برساند.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها