حسینی: مراقب باشیم تجربه فوتبال در والیبال تکرار نشود

پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران گفت: نباید به دنبال مربیی برویم که از پس هزینه و قراردادش برنمی‌آییم.

حسینی: مراقب باشیم تجربه فوتبال در والیبال تکرار نشود

امیر حسینی در خصوص جدایی کولاکوویچ از تیم ملی والیبال ایران اظهار کرد: تیم ملی در این چهار سال از علم و دانش کولاکوویچ به خوبی بهره برد. کولاکوویچ مربی بی‌حاشیه و انسانی باشخصیت بود، اما منتقدر تفکرات تاکتیکی‌اش بودم. ایران رشد زیادی کرده و کولاکوویچ در حد تیم ملی نبود. کولاکوویچ هیچ‌وقت پاسخگوی نتایج نبود. همیشه از قهرمانی‌اش در آسیا سخن می‌گفت. در هر حالی که او را برای مسابقات جهانی به ایران آورده بودند. پس از پایان هر مسابقه هم به کشورش باز می‌گشت. شاید اگر مربیانی که کنار کولاکوویچ کار می‌کردند را به عنوان سرمربی قرار می‌دادند، نتایج بهتری می‌گرفتیم.


وی افزود: در حال حاضر نباید بخاطر این که المپیک عقب افتاده یا تیم ملی بازی ندارد، تیم ملی رها شود و به جایگزین کولاکوویچ فکر نکنیم. باید کسی را بیاوریم که از پس بازیکنان تیم ملی برآید و بتواند آن‌ها را به خوبی باهم هماهنگ کند. بازیکنان پیشرفت خوبی داشته‌اند. به یک مربی نیاز داریم تا همانند ولاسکو، قدرت روانشناسی و مدیریت خوبی داشته باشد. به لحاظ تیمی نیز به حدی رسیده‌ایم که حرفی برای گفتن داشته باشیم.

پاسور سابق تیم ملی والیبال ایران خاطرنشان کرد: مربی خوب در دنیا زیاد است. مربیانی هستند که در حال حاضر تیم ندارند و می‌توانند در ایران کار کنند. نباید اتفاقی که برای تیم ملی فوتبال رخ داد برای والیبال نیز رخ دهد. روزی نرسد که از پس هزینه و قرارداد مربی برنیاییم و حواشی زیادی برای والیبال به جا بگذارد. خوشبختانه تیم ملی والیبال حاشیه ندارد و فدراسیون به خوبی با مربیان دنیا تعامل داشته است. هیچ مربی نبوده که بعد از خروج، شرایط را برای تیم ملی خراب کرده باشد. این یک پوئن مثبت است که تمام مربیان دنیا دوست دارند با تیم ملی والیبال ایران کار کنند.

حسینی یادآور شد: در ایران مربیان زیادی داریم که بتوانند در حد و اندازه مربیان خارجی کار کنند. به شرطی که برای ایرانی‌ها هم امکاناتی در حد و اندازه یک مربی خارجی فراهم کنیم و به آنان اختیار تام دهیم و در کارشان دخالت نکنیم، می‌توانیم به نتایج خوب دست یابیم. اگر چند مربی بین‌المللی جوان ایرانی تشکیل یک گروه و کادری قوی دهند و باهم تعامل داشته باشند، می‌توانند گزینه مناسبی برای تیم ملی باشند. همانطور که تیم ملی و بازیکنان‌مان پیشرفت خوبی در جهان داشته‌اند، با استفاده از مربیان ایرانی در کادر تیم ملی می‌توانیم به رشد آنها کمک کنیم و در انتقال‌شان به سایر تیم‌های ملی و باشگاهی دنیا گام موثری برداریم. مربیان بدون تیم زیادی در ایران داریم. 12 تیم بیشتر در سوپر لیگ نداریم و خیلی از مربیان هم حاضر نیستند در دسته یک کار کنند. از همین رو هر فصل مربیان زیادی بیرون می‌مانند.

وی بیان کرد: زمان زیادی تا المپیک داریم و به واسطه آشنایی کامل مربیان داخلی با بازیکنان می‌توانیم از گزینه داخلی برای تیم ملی استفاده کنیم. یک مربی خارجی برای آشنایی با بازیکنان ایرانی به وقت زیادی نیاز دارد.

منبع: ایسنا

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها