کمک ۴۶ میلیون تومانی به بیماران نیازمند مبتلا به کرونا در کرمان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان از کمک ۴۶ میلیون تومانی به بیماران نیازمند مبتلا به کرونا در این استان خبر داد.

کمک ۴۶ میلیون تومانی به بیماران نیازمند مبتلا به کرونا در کرمان

رضا فلاح پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی صلیب سرخ بیان داشت: ۱۸ اردیبهشت به عنوان روز جهانی صلیب سرخ در سطح بین‌المللی نامگذاری شده که یک نهاد مردمی و عام‌المنفعه است و کاملاً داوطلب محور در سطح ملی در حال خدمات است.

وی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر مجموعه‌های از جنس مردم، در کنار مردم و برای مردم جمعیت است، افزود: جمعیت هلال احمر در بیش از ۱۸۹ کشور دنیا وجود دارد که در کشورهای اسلامی تحت عنوان جمعیت هلال احمر و در کشورهای غیر اسلامی تحت عنوان صلیب سرخ شناخته می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: فرق هلال احمر با دیگر نهادهای کمک رسان این است که فوریت دارد و به عنوان سربازان یک ارتش باید همیشه آماده باشد.

فلاح تصریح کرد: جمعیت هلال احمر در پنج محور مردم محور بودن، جوان محور بودن، داوطلب محور بودن، فرهنگ محور بودن، مورد اعتماد بودن مردم کار می‌کنند که مردم در حوادث با اعتماد به هلال احمر به کمک آسیب‌دیدگان می‌آیند.

اجرای ۳۹۵ پروژه محرومیت زدایی در کرمان

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ابتدای سال را با سیل و انتهای سال را با کرونا به پایان رساندیم و شاهد حوادث بسیاری بودیم، ابراز داشت: جمعیت هلال احمر استان کرمان در سال ۹۸ در مجموع ۳۹۵ برنامه و پروژه محرومیت زدایی در قالب کاروان‌های سلامت پروژه‌های حمایتی و سلامت، خدمات مددکاری، فرشتگان رحمت و طرح ملی کنترل فشار خون اجرا کردند که از این آمار قریب ۲۴۸ هزار نفر از این فعالیت‌ها به ارزش ریالی ۳۲ میلیارد تومان استفاده کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان یادآور شد: طرح نذر آب جمعیت هلال احمر در دو سال متوالی در سیستان بلوچستان، هرمزگان، خراسان جنوبی و کرمان در مناطق محروم اجرا شد اما اصل برنامه‌های این طرح مددکاری، معیشتی، درمان و طرح حمایتی از مردم محروم که ارزش این خدمات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: از اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر کمک داوطلبانه در زمان‌های بحرانی مثل سیل بوده که از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی، سازمان‌های مردم نهاد و … کمک گرفته است.

فلاح افزود: در فروردین سال گذشته کمک‌های مردمی به مبلغ ۲۱ میلیارد تومان (بیش از ۶۸۳ تن اقلام اهدایی) جمع‌آوری شد که این کمک‌ها به خوزستان، لرستان، گلستان، سیستان بلوچستان، ایلام و کرمان ارسال شد ضمن اینکه این اقدامات همچنان در سال جاری به طور جدی دنبال می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: وظیفه ذاتی ما خدمات رسانی در بحران و حادثه است در سال گذشته هزار و ۳۲۶ حادثه و عملیات امداد و نجات در حوزه معاونت در حادثه‌های ملی انجام شده که ۴۰۸ هزار نفر امدادرسانی صورت گرفته که از این آمار قریب شش هزار نفر نیروی امدادی در این عملیات‌ها حضور داشتند.

فلاح یادآور شد: ۴۵۰ تن اقلام امدادی در سال گذشته به پنج استان به ارزش ۱۰ میلیارد تومان ارسال شد که در مجموع ۳۱ میلیارد تومان کمک بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان و توانبخشی در مجموع ۳۳۲ هزار نفر مراجعه به مراکز واکسیناسیون، توانبخشی، درمانگاه‌های هلال احمر و داروخانه‌ها داشتیم که از خدمات ما بهره‌مند شدند.

وی تصریح کرد: مراجعه روزانه به مراکز هلال احمر ۶۵۲ و ماهیانه ۱۶ هزار نفر است که نسبت به سال ۹۷ رشد ۱۷ درصدی داشته که علت این افزایش بهسازی داروخانه‌ها، به روز رسانی و تجهیز مراکز درمانی و دسترسی آسان مردم به این خدمات بوده است.

فلاح به اقدامات دیگر جمعیت هلال احمر استان کرمان اشاره کرد و بیان داشت: ۶۰۹ دوره آموزشی توسط ما انجام شده و ۷۶ هزار نفر از این آموزش‌ها استفاده کردند در کنار این آموزش‌ها طرح ملی ایمنی مدارس انجام شده و در ۴۵۳ مدرسه این مانورها انجام شده که ۸۲ هزار نفر از دانش‌آموز از این آموزش‌ها بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: در ابتدای هر سال در ورودی استان‌ها طرح ملی ایمنی مسافران تحت عنوان پیشگیری و کاهش تصادفات توسط هلال احمر اجرا می‌شود که در سال ۹۷ حدود ۱۳۵ هزار نفر از خدمات طرح ملی هلال احمر استفاده کردند ضمن اینکه در سال ۹۸ به علت بیماری کرونا این طرح انجام نشد.

وی به طرح سحر جمعیت هلال احمر اشاره کرد و یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در زمان بحران باید به آن توجه کرد مسائل روحی و روانی مردم است که در این راستا هلال احمر طرح سحر را تشکیل داده است ضمن اینکه سال گذشته دو هزار نفر از خدمات تیم ملی سحر استفاده کردند.

ایجاد پایگاه امداد و نجات در محور منوجان و بندرعباس

وی ادامه داد: طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) یکی از موضوعاتی است که همه ساله توسط سازمان جمعیت جوانان هلال احمر اجرا می‌شود که سال گذشته ۲۰ هزار دانش‌آموز از این طرح استفاده کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: جمعیت هلال احمر در حوزه جوانان و نوجوانان در سال ۹۷ و ۹۸ برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و کسب و کارهای خرد نیز ورود پیدا کرد.

وی افزود: سال ۹۸ پروژه‌هایی توسط جمعیت هلال احمر اجرایی و به مرحله افتتاح رسید که قریب ۱۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی در مرکز استان بود که می‌توان به افتتاح مرکز دندانپزشکی، افتتاح کلینیک‌های تخصصی توانبخشی، بازسازی، تعمیر و به روز رسانی داروخانه‌های جمعیت هلال احمر با هدف سهولت دسترسی مردم به داروی مورد نیازشان اشاره کرد.

فلاح با بیان اینکه در پایان ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ از چهار دستگاه خودروی امداد و نجات رونمایی شد، گفت: ایجاد پایگاه امداد و نجات در محور منوجان و بندرعباس و مرکز جراحی محدود شهرستان به ارزش پنج میلیارد تومان از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر استان کرمان است در پایان سال ۹۸ بوده است.

وی به شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: علت اینکه استان کرمان جز مناطق سفید است و شیوع کمتری در آن مشاهده می‌شود این است که از ابتدای اپیدمی کار پیشگیری در ورودی‌های استان جدی گرفته شد همچنین در زمینه پیشگیری جمعیت هلال احمر از نهم اسفند ماه در ۱۷ نقطه کار تب سنجی و غربالگری را انجام داد.

فلاح تصریح کرد: جمعیت جوانان هلال احمر کار ضدعفونی و گندزدایی اماکن عمومی و … را بر عهده داشتند همچنین کار دوخت دستکش و دوخت و دوز اقلام بهداشتی را بر عهده داشتند ضمن اینکه توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در بین بیماران خاص به مقدار شش هزار و ۵۰۰ عدد در حال توزیع است.

وی بیان داشت: مددکاران جمعیت هلال احمر در بیمارستان‌هایی که بیماران کرونایی بستری هستند افراد نیاز مند را شناسایی می‌کنند و اقلام بهداشتی را به آنها ارائه می‌کنند که در حال حاضر به ۱۵۵ خانواده مبلغ ۴۶ میلیون تومان پرداخت شده است.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها