کمک ۵.۵ میلیارد تومانی هلال احمر به مردم سیل زده استان کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: در سیل رودبار جنوب در جنوب استان و منطقه شهداد از توابع شهرستان کرمان در ابتدای سال جاری قریب به ۵ و نیم میلیارد تومان توسط هلال احمر امدادرسانی و کمک شده است.

کمک ۵.۵ میلیارد تومانی هلال احمر به مردم سیل زده استان کرمان

رضا فلاح امروز سه شنبه در نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن ۱۸ اردیبهشت روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد مردمی و عام المنفعه و کاملا داوطلب محور در سطح ملی و بین المللی خدمات و فعالیت های بشردوستانه خود را ارائه می دهد.

وی با اشاره به اینکه صلیب سرخ جهانی در بیش از ۱۸۹ کشور دنیا در حال خدمت است، افزود: جمعیت هلال احمر ایران خدمات خود را در پنج محور مردمی، جوانان، فرهنگ، داوطلبانه و مورد اعتماد بودن ارائه می دهد و امروز در حوادث و بحران ها مردم با اعتمادی که دارند، کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به هلال احمر می دهند.

فلاح با اشاره به نقش رسانه ها در کمک به جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در سال گذشته ۳۹۵ برنامه و پروژه محرومیت زدائی در قالب کاروان های سلامت، پروژه های حمایتی و معیشتی توسط معاونت داوطلبان جمعیت هلال احمر اجرا شده و قریب به ۲۴۸ هزار نفر از این فعالیت ها استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ملی نذر آب در مناطق محروم استان بیان کرد: در فروردین سال گذشته از محل ظرفیت بنگاه های اقتصادی استان، کمک های مردم و نهادهای استان کمک های نقدی و غیرنقدی به میزان ۶۸۳ تن به ارزش ۲۱ میلیارد تومان به استان های آسیب دیده از سیل اهداء شده است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۳۲۶ عملیات امداد و نجات در حادثه های ملی و استانی توسط معاونت داوطلبان هلال احمر کرمان انجام و به ۴۰۸ هزار نفر امدادرسانی شده و قریب به ۶۰۰۰ نفر روز نیروی جمعیت در این عملیات ها حضور داشته اند.

فلاح در ادامه تصریح کرد: استفاده ۷۶ هزار نفر از آموزش های هلال احمر، بهره گیری ۲۰۰۰ نفر از خدمات تیم سحر هلال احمر در زمینه مشاوره های روانی به ویژه در مناطق سیل زده کشور، حمایت از کسب و کارهای خرد، آموزش دانش آموزان حاشیه شهرها و ... از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای کاهش آسیب های اجتماعی در سال قبل بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: قریب به ۱۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در سطح استان کرمان در سال ۹۸ اجرا و از چهار دستگاه خودروی امداد و نجات نیز رونمایی شد.

وی افزود: در زمینه پیشگیری از شیوع کرونا ویروس نیز جمعیت هلال احمر همکاری داشت و در ۱۷ نقطه ورودی استان در غربالگری و تب سنجی مسافران و میهمانان ورودی به استان حضور داشتیم و با توجه به شرایط کنونی، توسط سازمان جوانان هلال احمر به ۱۵۵ خانوار نیازمند کمک شده است.

فلاح گفت: در سیل رودبار جنوب در جنوب استان و منطقه شهداد از توابع شهرستان کرمان در ابتدای سال جاری قریب به ۵ و نیم میلیارد تومان توسط هلال احمر امدادرسانی و کمک شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی صلیب سرخ تقدیر از حافظان سلامت است، بیان کرد: از کادر پزشکی و درمانی کشور که همه تلاش خود را در مقابله با کرونا و نجات جان انسان ها گذاشتند، تشکر می کنم.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها