485 عدد سطل زباله مکانیزه در محلات سنندج نصب شد

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج اعلام کرد: با هدف ارتقاء سطح بهداشت و پیشگیری از شیوع انواع بیماری ها تعداد 485 عدد سطل زباله فلزی مکانیزه توسط شهرداری مناطق خریداری و در معابر اصلی و محلات سطح شهر جانمایی و نصب شد.

485 عدد سطل زباله مکانیزه در محلات سنندج نصب شد

لقمان حیدری دراظهار کرد: رهاسازی زباله و وجود سطل های زباله پلاستیکی فرسوده و مستهلک در سطح شهر از مهم ترین عوامل شیوع بیماریها، منشاء بوی بد و روان شدن شیرابه های ناشی از پسماند زباله در سطح شهر است.

وی بیان کرد: جمع آوری مکانیزه زباله های سطح شهر یکی از راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از پراکندگی زباله در سطح شهر و همچنین ارتقاء بهداشت عمومی سطح شهر خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج گفت: وضعیت توپوگرافی سطح شهر به گونه ای است که امکان تردد آسان ماشین مکانیزه حمل زباله در برخی از معابر و محلات وجود ندارد و به هیمن دلیل در این محلات زباله ها توسط پاکبان های خدوم جمع آوری می شود.

حیدری اعلام کرد: جمع آوری زباله با چرخ دستی و حمل آن با خاور، هم زمانبر است و هم از لحاظ بهداشتی بسیار مناسب نیست.

وی ادامه داد: با هدف ارتقاء بهداشت سطح شهر، پیشگیری از شیوع انواع بیماریها و جلوگیری از رهاسازی زباله در سطح شهر واماکن عمومی تعداد 485 عدد سطل زباله فلزی مکانیزه توسط شهرداری مناطق خریداری و درمعابر اصلی ومحلات سطح شهر جانمایی ونصب شد.

حیدری اضافه کرد: 85 عدد سطل مکانیزه در سطح منطقه یک، 150 عدد در حوزه ناحیه ویژه بهاران، 50 عدد در سطح منطقه دو و 200 عدد نیز در حوزه شهرداری منطقه سه به ترتیب اولویت در معابر اصلی ومحلات نصب و جانمایی می شود.

وی تصریح کرد: با نصب سطل های زباله فلزی که نسبت به سطل های زباله پلاستیکی حجم بیشتری از زباله را در خود جای می دهد؛ زمینه تسریع در عملیات جمع آوری زباله شهری فراهم خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری سنندج از شهروندان درخواست کرد: زباله های خود را شبانه واز ساعت 21 الی 24 در داخل مخازن زباله بریزند تا ضمن جمع آوری به موقع از انتشار بوی بد، شیوع انواع بیماری و باکتری ها و ایجاد چهره نازیبا در سطح شهر جلوگیری به عمل آید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها