ترامپ یک توئیت را در حمله به باراک اوباما بازنشر کرد

رئیس جمهور آمریکا اقدام به بازنشر ادعای یک کاربر فعال در حوزه انتشار پادکست در توئیتر کرد که عنوان کرده باراک اوباما گرداننده عملیات اطلاعاتی درباره روابط دولت دونالد ترامپ با روسیه بوده است.

ترامپ یک توئیت را در حمله به باراک اوباما بازنشر کرد

به نقل از روزنامه دیلی میل، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در توئیتر یک ادعای بی سند و مدرک را بازنشر کرد که گفته باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا در تحقیقات ضداطلاعاتی درخصوص روابط کمپین ترامپ با روسیه دست داشته است.

ترامپ روز یکشنبه در ضمن تداوم بحران همه گیری کروناویروس مطلب یک منتشر کننده پادکست در توئیتر را بازنشر کرد که در آن نوشته شده است: "مدارکی بروز پیدا کرده که نشان می‌دهند باراک اوباما اداره کننده حقه روسیه بوده است."

این توئیت بازنشر شده به غلط اسم رمز اف.بی.آی برای تحقیقات مربوط به روسیه را عملیات طوفان(Hurricane) ذکر کرده در حالی که در واقع نام آن عملیات "طوفان آتشبار" (Crossfire Hurricane) است.

این توئیت به پستی که در وبسایت دیوید هریس جونیور نگاشته شده و درباره تبعات یک سند اف.بی.آی درباره تحقیقات این دفتر در مورد مایکل فلن، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ که اخیرا از مهر و موم خارج شد، گمانه زنی کرده است.

در این پست تصویری از بخشی از سند اف.بی.آی به تاریخ ژانویه ۲۰۱۷ با موضوع تحقیقات این دفتر درباره مایکل فلن با اسم رمز "تیغ آتشبار"( Crossfire Razor) که از حالت مهر و موم خارج اما ویرایش شده، منتشر شده است.

این سند در کنار اسم رمز "تیغ آتشبار" تصریح داشته است: ما باید بررسی کنیم چنانچه وزارت دادگستری به ما دستوری درباره (مطلب ویرایش شده) به ویژه نسبت به کاری که ما مستقیما در قبال او می‌کنیم بدهد یا در این مورد به معاون رئیس جمهور یا هر کس دیگری بگوید چه اتفاقی می‌افتد. من فکر می کنم خیلی سخت خواهد بود اگر که ما نوعی اقدام آشکار در قبال او همچون یک کنفرانس یا مصاحبه در دفاع از خود انجام ندهیم مگر آنکه wh (کاخ سفید) مشخصا به ما دستور دهد که این کار را انجام ندهیم.

مشخص نیست اشاره این سند به WH در واقع دارد به خود اوباما اشاره می‌کند یا کسی در دولت وی.

جرمی دیاموند، خبرنگار سی ان ان در کاخ سفید کمی بعد از این اقدام ترامپ در توئیتر نوشت: خیر. هیچگونه شواهدی نیست که به گرداندن تحقیقات ضداطلاعاتی درباره روابط میان کمپین ترامپ و روسیه از جانب باراک اوباما اشاره کند. اما رئیس جمهور آمریکا برداشت آن ادعای بی اساس را درباره رئیس جمهورقبلی بازنشر کرد.

سناتور لیندسی گراهام، رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا هم روز یکشنبه به فاکس نیوز گفت تمایل به آغاز یک تحقیقات درباره "نظارت" اوباما بر فلن دارد.

او گفت: می‌خواهم بدانم چرا فلن در ابتدای کار تحت نظارت دولت اوباما قرار گرفت. میدانید دولت اوباما داشت مشاور امنیت ملی رئیس جمهور منتخب را تحت نظر قرار میداد. کل این قضیه لعنتی درباره چه چیزی بوده است؟

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها