هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری ساحل جزیره قشم ممنوع است

مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم بر غیرقانونی بودن هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری سواحل جزیره قشم و آثار طبیعی که به ثبت ملی رسیده اند، تاکید کرد.

هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری ساحل جزیره قشم ممنوع است

حسین رفیعی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، افزود: براساس بند « د» ماده ۲ و مواد ۴ و ۷ اراضی ساحلی شهرها، هرگونه دخل و تصرف در حریم ۶۰ متری ساحل ممنوع است و این قاعده همچنین شامل کسانی که دارای سند مالکیت هستند، نیز می ‌شود.
وی همچنین به همکاری نیروهای دریابانی اشاره کرد و افزود: در همین راستا، اراضی متصرف شده در سواحل جزایر ناز که به عنوان یک اثر ملی و طبیعی به ثبت رسیده و کاربری گردشگری دارد، با مجوز و همراهی مقتدرانه دادستان شهرستان، رفع تصرف شد و این روند تا رفع تصرف کامل این جزایر از اماکن ساخته شده غیرقانونی، ادامه دارد.

رفیعی با اشاره به حقوق مالکیتی افرادی که در ساحل این جزایر (در گذشته و حال حاضر) اقدام به ساخت و ساز کرده اند، گفت: سازمان منطقه آزاد قشم به منظور احترام به حق مالکیت این افراد، با برگزاری کمیسیون های لازم در مورد انتقال این مالکیت به منطقه دیگری در جزیره قشم و معادل سازی این زمین ها با زمین های جدید، به صورت کاملا منصفانه تصمیم خواهد گرفت.
مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: با توجه به حاشیه سازی های اخیر و نشر اکاذیب توسط شبکه های معاند، دستگاه های قضایی با کسانی که به نشر اکاذیب اقدام کرده اند، برخورد خواهد کرد.
وی با تاکید بر نقش تعاملی دستگاه قضایی و قدردانی از زحمات دادستان شهرستان قشم در اقدام فوری و به موقع جهت آزادسازی اراضی مذکور و تخریب سازه های غیرقانونی در این مناطق، عنوان کرد: همکاری این نهاد و به ویژه شخص دادستان، همواره در پیشبرد اقدامات ما در بخش های مختلف قانونی و خصوصا در رفع تصرف از اراضی ملی، بهترین همراه بوده است.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها