84 مرکز در کرمانشاه آماده خرید گندم و دانه‌های روغنی از کشاورزان هستند

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از تجهیز و راه اندازی 84 مرکز برای خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در استان خبر داد.

84 مرکز در کرمانشاه آماده خرید گندم و دانه‌های روغنی از کشاورزان هستند

ماشااله ارویسی اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها در استان کرمانشاه فصل خرید تضمینی از دهه سوم اردیبهشت ماه و از مناطق گرمسیری استان آغاز خواهد شد که در این راستا از ماه‌ها قبل تمامی تمهیدات لازم را برای خرید محصول از کشاورزان اندیشیده‌ایم.

ارویسی با اشاره به تجهیز و راه اندازی 84 مرکز برای خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی در استان، تصریح کرد: 66 مرکز خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان، 17 مرکز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا و یک مرکز خرید تضمینی دانه روغنی آفتابگردان در استان راه اندازی شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به شرایط شیوع بیماری کرونا در کشور تمامی مراکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی ملزم به ضد عفونی سیلوهای ذخیره سازی و رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی شده‌اند.

وی تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد تا مطالبات کشاورزان همچون سال گذشته در کمترین زمان ممکن از طریق بانک عامل به حساب آنها واریز شود.

ارویسی اشاره ای هم به پیش بینی خرید گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان استان در سال جاری داشت و گفت: بر اساس پیش بینی های سازمان جهاد کشاورزی امسال در استان شاهد خرید تضمینی بیش از 670 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه همه ساله قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از سوی شورای اقتصاد اعلام و به منظور اجرا ابلاغ می شود، گفت: خوشبختانه امسال شاهد رشد قابل توجه قیمت‌ خرید محصولات کشاورزی بوده ایم، به نحوی که دولت به ازای هر کیلو گرم گندم معمولی 25 هزار ریال، گندم دروم 26 هزار ریال، دانه روغنی کلز 46 هزار و 602 ریال و دانه روغنی آفتابگردان 41 هزار و 565 ریال پرداخت می کند که بی شک این امر باعث افزایش انگیزه های تولید و قطع وابستگی ها به خارج از کشور در راه تامین نان و روغن مورد نیاز جامعه خواهد شد .

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها