رأی ۷ متهم دیگر بانک سرمایه صادر شد+ جزئیات

شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی رأی ۷ متهم بانک سرمایه را صادر کرد.

رأی ۷ متهم دیگر بانک سرمایه صادر شد+ جزئیات

رأی دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برای ۷ تن از متهمان بانک سرمایه صادر شد. محمدرضا خانی، یاسر ضیایی و علیرضا حیدرآبادی پور، خیرالله بیرانوند، مهرداد باقری، بهمن خادم و پرویز احمدی، اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل وقت بانک سرمایه در رأی قاضی مسعودی مقام به حبس، شلاق، جزای مالی و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند، اما یکی دیگر از متهمان به نام محمدعلی هادی، به دادگاه ویژه روحانیت رفت.

دادگاه محمدرضا خانی را به تحمل ۲۰ سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی، استخدام در مشاغل دولتی و به عنوان جزای مالی وی را به ضبط فرش‌های نفیس از احد عظیم زاده به ارزش ۳ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال، مبلغ ۶۴۰ هزار یورو از داریوش امان کی یکانی، یک میلیارد ریال از قاسم خلیل خلیلی جهت خرید یک دستگاه خودرو BMW ۳۲۰ مدل ۲۰۱۳ برای برادرزاده خود به نام دریا خانی و دریافت مبلغ ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون ریال از شرکت سایه گستر که از طریق خلاف قانون تحصیل کرده، به نفع دولت محکوم کرد.

همچنین دادگاه یاسر ضیایی شیرکلایی را به تحمل ۱۵ سال حبس تعزیری و تحمل ۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی استخدام در مشاغل دولتی و به عنوان جزای مالی وی را به ضبط مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از سامان مدلل، مبلغ ۱۲ میلیارد ریال از حسین هدایتی دولابی، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال و یک دستگاه خودروی BMW ۵۲۸۱ مدل ۲۰۱۴ از محمد امامی که از طریق خلاف قانون تحصیل کرده، به نفع دولت محکوم کرد.

دادگاه آقایان خیراله بیرانوند، پرویز احمدی، بهمن خادم و مهرداد باقری را به تحمل ۵ سال حبس تعزیری و تحمل۷۴ ضربه شلاق تعزیری در انظار عمومی و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی (استخدام در مشاغل دولتی) محکوم کرد؛ همچنین آقای بهمن خادم را به عنوان جزای مالی به ضبط مبلغ ۹۶۰ میلیون ریال از شرکت سایه گستر که از طریق خلاف قانون تحصیل کرده به نفع دولت محکوم کرد.

علاوه بر آن شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی علیرضا حیدرآبادی پور را به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری و محرومیت دائم از هرگونه خدمات دولتی استخدام در مشاغل دولتی و به عنوان جزای مالی وی را به ضبط مبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از شرکت سایه گستر که از طریق خلاف قانون تحصیل کرده به نفع دولت محکوم کرد. در مورد متهم علیرضا حیدرآبادی پور به استناد ماده ۲۹ آیین نامه اجرایی نحوه رسیدگی به جرایم اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۹۷، غیابی تلقی و ظرف مدت ۵ روز از تاریخ ابلاغ قابل واخواهی در این دادگاه است.

پرونده متهم محمدعلی هادی، عضو هیئت مدیره وقت بانک سرمایه که در چندین جلسه از دادگاه‌های بانک سرمایه در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اقتصادی حاضر بوده و به بیان دفاعیات خود پرداخته بود، به یکباره به دادگاه ویژه روحانیت رفت. قاضی مسعودی مقام در جلسه بیست و نهم رسیدگی به پرونده بانک سرمایه گفت: این متهم از چندین تن از مراجع گواهی روحانیت را به دادگاه داده است، به همین جهت عدم صلاحیت دادگاه ویژه را اعلام کردیم و پرونده متهم به دلیل اینکه روحانی است به دادگاه ویژه روحانیت ارسال شده است.

شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی رأی ۷ تن از مدیران وقت بانک سرمایه را ابلاغ کرد و این حکم قطعی و لازم الاجرا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • طاهری
    0

    قسم میخورم که کسانی که در این چهل سال اینهمه حق ما را پایمال کردن هرگز نمی بخشم خدایا از این دسته مسؤلان که حق کشی کردن نگذر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها