کدام بخش‌های سوپرمارکت‌ها بیشرین خطر شیوع کرونا را دارند؟

بخش صندوق فروشگاه‌ها به عنوان خطرناک‌ترین مکان در فروشگاه شناخته شده است. این بخش توسط هر مشتری لمس می‌شود، صندوق دار در همین بخش کیسه‌ها را قرار می‌دهد و به نظر می‌رسد بیشترین لمس پیشخوانها نیز در همین بخش رخ می‌دهد.

کدام بخش‌های سوپرمارکت‌ها بیشرین خطر شیوع کرونا را دارند؟

به گفته کارشناسان بهداشت عمومی و کارشناسان ایمنی کارگران ایالات متحده، بخش صندوق فروشگاهها به عنوان خطرناک ترین مکان در فروشگاه شناخته شده است. این بخش توسط هر مشتری و سایر کارمندان لمس می شود، صندوق دار در همین بخش کیسه های مختلف را قرار می دهد و به نظر می رسد بیشترین لمس پیشخوانها نیز در همین بخش رخ می دهد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها می‌گوید که ممکن است فرد با لمس کردن یک سطح یا شیء که ویروس را روی خود حمل می‌کند ویروس کرونا را دریافت کند.

این متخصصان می‌گویند فرد شاغل در صندوقداری در فروشگاه گاهی نمی‌تواند قانون فاصله گرفتن اجتماعی را رعایت کند و فاصله افراد از یکدیگر نزدیک‌تر از حد مجاز می‌شود. بر اساس توصیه‌های رایج رعایت فاصله شش پا بسیار مهم است، اما در شغلی مثل صندوقداری یا فروشندگی، رعایت این فاصله بسیار سخت است. برای مثال اگر صندوقدار آلوده باشد، کارمند می‌تواند بیماری را به مشتریان انتقال دهد.

براندون براون، اپیدمیولوژیک در دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «محل کار صندوقدار فروشگاه‌ها هنوز بسیار خطرناک است، زیرا هر مشتری از این منطقه عبور می‌کند و مدتی در آنجا می‌ایستد در حالی که مواد غذایی در حال حرکت به سمت پیشخوان هستند.» با این وجود و در کنار همه نگرانی ها، صندوقداران چه راهکار‌هایی برای حفاظت از خود دارند؟ استفاده از ماسک و دستکش مهمترین مواردی هستند که افراد باید رعایت کنند. افزون بر این‌ها بهتر است صندوقداران فاصله خود را با دیگران نیز تا حد امکان رعایت کنند.

بسیاری از شرکت‌های خرده فروشی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای کارمندان خود تجهیزاتی مثل ماسک و دستکش فراهم کرده اند، اما این بسیار مهم است که خود کارمندان فروشگاه‌ها نیز مراقب باشند.

بخش خوراکی‌ها و مواد شوینده در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها نیز معمولا محل تجمع افراد زیادی است و می‌تواند خطرناک باشد؛ بنابراین فروشندگان و خریداران باید مراقب باشند که حتما از دستکش استفاده کننند و فاصله مناسب را با یکدیگر حفظ کنند.

منبع: انتخاب

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها