مردم استان مرکزی برای اهدای خون در ماه رمضان مشارکت کنند

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی بر لزوم مشارکت مردم نیک اندیش این استان به منظور اهدای خون در ماه مبارک رمضان تاکید کرد.

مردم استان مرکزی برای اهدای خون در ماه رمضان مشارکت کنند

فاطمه سادات مهدویانی اظهار کرد: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا روزه‌داران عزیز همانند گذشته در امر اهدای خون مشارکت کنند، چراکه روزه‌داری منافاتی با اهدای خون ندارد.

وی ادامه داد: روزه‌داران گرامی می‌توانند در فاصله زمانی افطار تا سحر مایعات بیشتری مصرف کنند و اهدای خون را در ساعات اولیه صبح داشته باشند یا پس از افطار به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی گفت: با وجود کاهش شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر، اما همچنان به فرآورده‌های خونی نیاز است و باید موضوع اهدای خون به‌ویژه در ماه مبارک رمضان مورد توجه قرار گیرد و به مردم این اطمینان خاطر داده می‌شود که تمام پروتکل‌ها و الزامات بهداشتی در مراکز انتقال خون رعایت می‌شود.

مهدویانی بیان کرد: افراد دارای علائم سرفه، تب و سرماخوردگی از مراجعه به مراکز اهدای خون خودداری کنند، چراکه اهدای خون با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از افراد سالم صورت می‌پذیرد.

مدیرکل انتقال خون استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر ذخایر خونی به میزان کافی در استان وجود دارد و خوشبختانه با کمبود مواجه نیستیم که دستیابی به این مهم نتیجه همراهی مردم با سازمان انتقال خون است.

وی افزود: مراکز اهدای خون شب‌ها از ساعات ۱۹ الی ۲۳ پذیرای اهداکنندگان خون است و همواره از هم استانی‌های عزیز انتظار می‌رود در امر اهدای خون مشارکت کنند.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها