۱۲هزار کامیون‎‌دار قزوینی زیر بار سنگین کرونا، به دل جاده زدند

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین گفت: ۱۲ هزار راننده حمل بار سنگین این استان در روزهای شیوع ویروس کرونا با حمل کالاهای اساسی مردم نبض اقتصاد و تولید کشور را به دست گرفته‌اند.

۱۲هزار کامیون‎‌دار قزوینی زیر بار سنگین کرونا، به دل جاده زدند

جواد حق‌لطفی با تقدیر از فعالان صنعت حمل‌ونقل این استان در خدمت‌رسانی به مردم اظهار کرد: یکی از گروه‌های مشاغل تلاشگر که خالصانه و متعهدانه در دوران بحران کرونا خطر را به جان خریده و شب و روز در دل جاده‌ها طی طریق می‌کنند، همین فعالان حمل‌ونقل و رانندگان حمل بار هستند که صحنه تلاش و فداکاریشان در بسیاری از مواقع از دیده‌ها پنهان مانده است.

وی اضافه کرد: ناوگان خستگی‌ناپذیر حمل‌بار در برهه‌های سخت تاریخ از جمله جنگ تحمیلی، سیل و زلزله همواره در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار داشته و با رساندن کالاها و ارزاق عمومی نقش حیاتی خود را در خدمت به مردم و دفاع از اقتصاد و تولید کشور ایفا کرده‌اند.

حق‌لطفی ادامه داد: این تلاشگران امانتدار در این روزهای بحران کرونا نیز که همه باید برای قطع کامل زنجیره انتقال ویروس در خانه بمانند، رنج روزها دوری از خانه و کاشانه را به جان خریده و با طی مسافت‌های طولانی برای رساندن بار، رسالت خود را برای آسایش مردم به آخر رساندند.

وی بیان کرد: امروز که ویروس نامیمون کرونا ترمز فعالیت بسیاری از مشاغل را کشیده است، صدها دستگاه کامیون و تریلی به صورت شبانه‌روزی در سرتاسر راه‌های کشور در حال تردد هستند و با انتقال مواد خام مورد نیاز مراکز تولیدی و همچنین محصولات آن‌ها در منظومه اقتصادی کشور نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گفته وی در دو ماهه اخیر فعالان این عرصه علاوه بر تداوم حمل کالاهای اساسی، جابجایی مواد بهداشتی و درمانی را نیز به طور مضاعف در اولویت کاری خود قرار دادند تا نیازهای مردم و حوزه بهداشت و درمان به مواد بهداشتی برطرف شود.

حق‌لطفی افزود: در این راستا با توجه به موقعیت ممتاز قزوین در تولید مواد شوینده و بهداشتی، از پانزدهم اسفندماه سال ۹۸ تا پایان فروردین ماه امسال ۶۹ هزار و ۸۶۷ تُن کالای پاک‌کننده و ضدعفونی‌کننده توسط ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ ای قزوین جابجا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۵ درصدی داشته است.

وی عنوان کرد: هم اکنون نیز که با ادامه ‌شیوع ویروس کرونا این صنف مجاهد و خدمتگزار لحظه‌ای از ادامه فعالیت دست برنداشته و با جابجایی کالاهای اساسی مدافع تولید و اقتصاد کشور شده‌اند، ایثار آنان هیچ‌گاه از حافظه تاریخی ملت ایران پاک نخواهد شد و همه ما به آن‌ها و خانواده‌هایشان ادای احترام می‌کنیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قزوین در پایان یادآور شد: در این مدت با توجه به اینکه رانندگان ناوگان حمل‌ونقل مجبور به تردد و حضور در مراکز اعلام بار بودند به منظور رعایت فاصله اجتماعی تمام نکات بهداشتی طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در پایانه بار رعایت شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها