پیام محمود احمدی نژاد به مناسبت روز کارگر

رئیس جمهور سابق کشورمان پیامی به مناسبت روز جهانی کارگر منتشر کرد.

پیام محمود احمدی نژاد به مناسبت روز کارگر

متن پیام محمود احمدی‌نژاد به مناسبت روز جهانی کارگر به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر واجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه

روز جهانی کارگر بر جامعه کارگری بویژه کارگران عزیز ایران زمین مبارک باد.
این روز فرصتی برای ارج‌گذاری به جایگاه رفیع کار و کارگران و توجه به مشکلات مستمر جامعه ارزشمند و فداکار کارگری است.
کار جوهر و سرمایه زوال ناپذیر انسانها و مایه رفاه و پیشرفت و قوام جامعه است. بهره کشی از دیگران و عدم تأدیه ارزش کار، همواره به عنوان یکی از معضلات جوامع و تلاش برای برقراری عدالت و تامین حقوق کارگران و نیز یکی از دغدغه‌های صالحان، متفکران و صد البته خود جامعه کارگری بوده است.
مساعی فراوان برای بازتنظیم رابطه کارگر و کارفرما در طول تاریخ نتوانسته است حق واقعی کارگران را استیفا نماید و جریان بهره کشی همچنان و با گستردگی ادامه دارد.
جامعه کارگری همواره در حسرت رسیدن به حداقل‌های قابل قبول، روزگار گذرانده و در وضعیت ضعف و نیاز، به پذیرش قراردادهای کاری یک طرفه و غیرمنصفانه تن داده است.
معتقدم ریشه تمام فاصله‌های طبقاتی، تبعیض‌ها و بهره‌کشی از انسان‌ها در طول تاریخ و به طور خاص از کارگران و برافراشته شدن قله های ثروت و دره‌های فقر را باید در برتری جویی عده ای معدود و بی عدالتی و تبعیض در بهره برداری از ثروت طبیعی جست و جو کرد.
خداوند ثروت طبیعی را به عنوان فرصت و تکیه گاه و برای رشد و شکوفایی استعدادهای انسانها از طریق تلاش و مدیریت و استفاده از آن ثروت، خلق فرموده و در اختیار انسان‌ها قرار داده است.
این ثروت متعلق به همگان است و تک تک انسان‌ها به طور مساوی در اصل ارزش آن شریکند. دست اندازی انحصاری و بهره برداری بی محابای عده‌ای خاص از این ثروت، عامل اصلی نابسامانی‌هاست.
چنانچه ارزش ذاتی این ثروت خدادادی به طور مساوی بین مردم توزیع شود، آنگاه با ارتقاء ارزش کار، شرایط کاملا دگرگون خواهد شد.
با برخوردار شدن مردم و بویژه کارگران از ثروت طبیعی، هیچکس فرصت بهره‌کشی از کارگران را نخواهد یافت و ارزش کار نیز در شرایط عادلانه و برابر و با توافق طرفین تعیین خواهد شد و مشارکت حقیقی در ارزش افزوده شکل خواهد گرفت. این تنها راه اساسی برای حل مشکل تاریخی کارگران و دیگر مشکلات جامعه انسانی است.
در ایران عزیز اگر فقط ارزش تولید نفت و گاز، به طور مساوی در اختیار مردم قرار گیرد نه تنها مشکلات جامعه کارگری به سرعت مرتفع خواهد شد بلکه بسیاری دیگر از مناسبات نیز به نفع عدالت و برابر اصلاح خواهد شد.
با تبریک مجدد روز کارگر، امیدوارم در آینده نزدیک و با مدیریت صالحان و همراهی عمومی مردم، ثروت طبیعی به طور مساوی در اختیار انسان‌ها قرار گیرد تا همگی در آبادانی زمین و بهره‌مندی عادلانه از آن تلاش نمایند.
از خداوند منان عزت و سلامتی جامعه کارگری، ملت ایران و دیگر ملت‌ها را مسألت دارم.

خادم ملت ایران
محمود احمدی نژاد
11 اردیبهشت 1399

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمدی
    0

    ممنون خادم ملت ایران ۸سال خدمت شما به قشر زحمت کش کارگر فراموش نمی‌شود خجالت که نمیکشی

    نظرات شما -
    • کارگر بینوا
      0

      چه رویی دارن اینا آخوندهای انگلیسی تبار هستن فقط رو داردن وبس

  • مهدی
    0

    درود بر تو مرد بزرگ

  • علی بافکار
    0

    آقای یکه تاز آبرو اعتبار مذهبی هارو هم بردی بازم رو داری مگه تو نبودی دوماه مونده از قدرتت استعفامیدادی غلط میکنی بازم به قدرت فکر میکنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها