نهاد قیمت گذار خودرو در بازار کیست؟

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران درباره نحوه قیمت گذاری خودرو و عرضه آن در بازار، توضیحاتی داد.

نهاد قیمت گذار خودرو در بازار کیست؟

در پی نوسانات قیمتی در حوزه عرضه خودرو در بازار، هموطنانی که قصد خرید این کالا را دارند نمی‌توانند آنطور که باید و شاید از این کالا بهره ببرند.

در این بین برخی از شرکت‌های عرضه کننده خودرو نیز با ارتکاب تخلف اقدام به افزایش قیمت این کالا می‌کنند و با این کار توان و قدرت خرید خودرو را از مشتریان گرفتند.

در خصوص بررسی نحوه قیمت گذاری و رسیدگی به شکایات مردمی در بحث گرانفروشی کالا‌ها در بازار به سراغ مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران رفتیم.

محمد علی اسفنانی مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در گفت‌وگو باخبرنگار ، درباره افزایش شکایات مردمی در حوزه گرانفروشی خودرو در بازار، گفت: متاسفانه هیچ مبنایی برای تعیین قیمت خودرو برای وارد کنندگان آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ ضابطه‌ای مشخص نشده است تا مشخص کند قیمت خودرو به چه نحوی نرخ گذاری می‌شود، افزود: در گذشته طبق قانون، شورای رقابت نسبت به قیمت گذاری خودرو مکلف و موظف شد تا این کار را انجام دهد، اما این اقدام از سوی این مرجع صورت نگرفت و در ادامه وزارت صمت برای قیمت خودرو‌های داخلی نرخ گذاری کرد و برای خودرو‌های خارجی نیز پروسه قیمتی مختص به خود طی می‌شد.

اسفنانی با بیان این که در حال حاضر هیچ نهادی برای قیمت گذاری خودرو وجود ندارد، تصریح کرد: امروز قیمت این محصول رها شده و افراد فروشنده و سازنده خودرو هر قیمتی که دلشان می‌خواهد نرخ گذاری می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با اشاره به اینکه برخی از مسئولان اعلام کردند که قیمت خودرو توسط دلال‌ها تغییر داده می‌شود، گفت: به نظر بنده اینکه دلال‌ها بر قیمت محصولات تاثیری ندارند ادعای نادرستی نیست منتها فکر نمی‌کنم که دلال بتواند تا این حد قیمت خودرو را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان حوزه قیمت گذار باید مبنای قیمتی مناسب عرضه خودرو را اعلام کنند، اظهار کرد: اگرمبنای قیمتی مشخص شود در این صورت است که بر اساس سقف قیمتی نسبت به موارد گرانفروشی در این حوزه ورود خواهیم کرد، لذا باید در این خصوص به صورت جدی تصمیم گیری شود و مجلس شورای اسلامی می‌تواند با مشخص کردن ساز و کار آشکار و قانونی به این مشکل خاتمه دهد؛ چرا که با وجود این شرایط و ادامه یافت آن ورود تعزیرات به این فضا تاثیر چندانی بر روند عرضه خودرو با قیمت مناسب وجود نخواهد داشت.

در ادامه باید دید که مسئولان امر در حوزه قیمت گذاری اقلام، چه تدبیری برای جلوگیری از افزایش قیمت خودرو لحاظ خواهند کرد، کالایی که امروز در حال تبدیل شدن به یک کالای سرمایه‌ای است و از طرفی دغدغه اکثر جوانان نیز خرید خودرو است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • بنده خدا
    0

    خدا به مردم ایران بینش ودانای عطا کنه و همدلی واتحاد وهمبستگی بده وجواب این مدیران خدا بده

  • کاربر ناشناس
    0

    نام نویسی خودرو دست ها در یک کاسه است

  • کاربر ناشناس
    0

    بچه دوساله هم میفهمه دلال قیمت میزاره

  • محسن
    0

    دو شرکت خودروساز به تنهایی جوابگوی نیاز مردم نیستند چرا دراین شرایط تحریم، با این سرمایه عظیم مردمی یک شرکت بزرگ با همکاری همه خودرو سازها ازیک طرف ومردم ودولت، تأسیس نمی‌کنید. تا هم جوابگوی نياز داخل وسپس صادرات شود. باعث جهش تولید وافزایش اشتغال ورونق خواهد شد. انشاالله....

  • حامدی
    0

    دولت چون خود ذینفع وذی سهم در شرکت های خودرو سازی است به هیچ وجه مخالف گران شدن خودرو نیست . واقعا دولت روحانی باید خجالت بکشد وشرمنده مردم بینوا باشد که مجبورند ارابه مرگی بنام پراید را ۷۳ میلیون تومان بخرند در همین افغانستان و امارات با ۷۳ میلیون مردم بنز و تویوتا می خرند ، اخه چرا اینقدر به طبقه ضعیف وبی درامد ظلم می کنید ، شما اگر فردا اعلام کنید که واردات ماشین ازاد می شود حتی اگر هیچ خودرویی هم وارد نشود تاثیر روانی خبر باعث کاهش قیمت های سرسام اور خودرو می شوداما مافیای صنعت خودرو هر گز این اجازه را به شما نمی دهد . صنعتی که چهل ساله وابسته است وحتی قادر به ساخت یک قطعه ساده پراید هم نمی باشد، همان هایی که مرتب در تلویزیون شعار می دادند سمند خودروی ملی است اما امروز دروغ بودن انهمه تبلیغات بر همه روشن شده است.

  • حسین
    0

    خدا کمک کنه فقط همین از دست این دزدای کثیف بر پدر مادرتون لعنت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها