کمبود تخت ICU در چهارمحال و بختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: بیش‌تر ظرفیت تخت‌های ویژه (ICU) بیمارستانی چهارمحال و بختیاری در اکثر مواقع اشغال است و کمبود تخت آی سی یو یکی از مشکلات عمده ما در ایپدیمی است.

کمبود تخت ICU در چهارمحال و بختیاری

مجید شیرانی امروز در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا با بیان اینکه در بحث مبارزه با کرونا ویروس در میانه راه هستیم، اظهار کرد: در ابتدای آغاز شیوع کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری طبق برآوردها امکانات و تجهیزات بیمارستانی ما محدود بود، همچنین بسیاری از تجهیزات بیمارستانی ما از جمله دستگاه سی تی اسکن بیمارستان هاجر با معضل خرابی روبرو بودند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه ۵۵ تخت در بخش مراقبت‌های ویژه در استان فعال است، گفت: باتوجه به استانداردهای جهانی باید حداقل از ۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی به بخش مراقبت‌های ویژه اختصاص داشته باشد، که با توجه به تعداد تخت بیمارستانی در استان ما باید حدود ۱۵۰ تخت فعال در این بخش داشته باشیم.

شیرانی با تأکید بر اینکه بیماریابی فعال در بحث کرونا ویروس در چهارمحال و بختیاری آغاز شده است، توضیح داد: امروز تعداد بیماران بدون علامت و یا بیماران دارای علائم خفیف رو به افزایش است، بنابراین شناسایی بیماران بدون علامت باید به صورت فعال انجام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه جمع‌های خانوادگی یکی از عوامل انتقال خوشه‌ای کرونا ویروس در استان است، تأکید کرد: از مردم خواهشمندیم مهمانی‌های خانوادگی خود را لغو کنند، انتشار کرونا ویروس در جمع‌های خانوادگی بسیار بالا است و می‌تواند خطرآفرین باشد، امروز ۷۰ درصد موارد انتقال این ویروس در استان به صورت خوشه‌ای است.

وی با اشاره به اینکه درآمدهای اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی جوابگوی نیازهای دانشگاه نیست، افزود: ۳۰ درصد نیروی انسانی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد شرکتی هستند و این موضوع هزینه‌های زیادی را به دانشگاه تحمیل می‌کند.

شیرانی با بیان اینکه وضعیت سفید در چهارمحال و بختیاری نداریم، توضیح داد: تعداد بستری‌ها در بخش کرونا کاهش داشته است؛ در تلاش هستیم وضعیت بیمارستان‌ها به سمت عادی‌سازی پیش برود، اکثر موارد شناسایی شده در بحث کرونا در روزهای اخیر به صورت سرپایی مداوا می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در پایان بیان کرد: در حاضر بخش کرونا در بیمارستان تأمین اجتماعی فرخشهر، اردل و ناغان هیچ گونه پذیرشی ندارد و بیماران به بیمارستان هاجر ارجاع داده می‌شوند.

ادارات باید فرم خوداظهاری را در سامانه سلامت تکمیل کنند

در ادامه جلسه سید راشد جرایزی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با بیان اینکه تاکنون ۴۱ هزار و ۵۰۰ صنف در سامانه سلامت فرم خوداظهاری را تکمیل کرده‌اند، تاکید کرد: فعالیت آموزشگاه‌های خصوصی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی افزود: پروتکل‌های تعریف شده برای بازگشایی آموزشگاه‌های خصوصی و آزاد باید به تأئید وزارت بهداشت برسد.

جزایری گفت: ادارات استان نیز باید فرم خوداظهاری را در سامانه سلامت تکمیل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، همچنین تست کرونا ویروس به صورت سرپایی از کارمندان مشکوک در مرکز شماره ۴ منظریه انجام می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در پایان در خصوص معتادان متجاهر مشکوک به کرونا ویروس، توضیح داد: باید مکانی برای قرنطینه این افراد در مراکز ترک اعتیاد در نظر گرفته شود.

افراد تا ۳ ماه بعد از تاریخ برگشت چک فرصت دارند آن را پاس کنند.

همچنین صباغی رئیس بانک ملی چهارمحال و بختیاری در ادامه این جلسه در خصوص قوانین چک‌های برگشتی در ایام شیوع کرونا ویروس، اظهار کرد: اگر چک در بازه زمانی اسفند، فروردین و اردیبهشت برگشت بخورد، فرد تا ۳ ماه بعد از تاریخ برگشت چک فرصت دارد چک خود را پاس کند.

وی توضیح داد: بانک‌ها در این مدت به واسطه برگشت چک اجازه ندارند خدمات خود را به صاحبان چک‌های برگشتی کاهش دهند یا حساب فرد را مسدود کنند، با بانک‌های متخلف برخورد می‌شود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها