پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه راه‌آهن اسلام آباد غرب

استاندار کرمانشاه گفت: پروژه راه‌آهن تا اسلام‌آباد غرب ۵۵ درصد پیشرفت دارد.

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه راه‌آهن اسلام آباد غرب

هوشنگ بازوند امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز معلم و روز جهانی کارگر اظهار داشت: امیدوارم در سال جهش تولید کارگران همچنان بسیج شوند تا این راهبرد اساسی کشور محقق شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه به پروژه‌های نیمه تمام استان اشاره کرد و افزود: در خصوص بیمارستان اسلام آباد اگر شورای فنی به دقت آن‌را بررسی می‌کرد شاید این خسارتی را که امروز گرفتار آن هستیم، به وجود نمی‌آمد.

امکان اتمام پروژه بیمارستان اسلام آباد تا شهریور ماه وجود ندارد

وی با توجه به اینکه در این جلسه آخرین تاریخ افتتاح بیمارستان اسلام آباد را ۳۰ خرداد اعلام کردند، گفت: شاید این پانزدهمین تاریخ برای اتمام این کار است، اما در بازرسی که از این پروژه به عمل آمده نظر بنده تا شهریور هم امکان اتمام پروژه نیست.

مدیر ارشد استان عدم مهندسی ارزش بر این پروژه را علت تأخیر در افتتاح آن دانست و بیان داشت: انتظار داریم شورای فنی بر پروژه‌های ملی و استانی نظارت جدی را در دستور کار خود قرار دهد.

بازوند با بیان اینکه با اعتبارات عمرانی این پروژه به اتمام نخواهد رسید، خاطر نشان کرد: از آنجا که اتمام این پروژه با اعتبار ملی امکان پذیر نیست لذا لازم است از سوی وزیر مکاتباتی با ریاست جمهوری صورت بگیرد تا از محل فاینانس داخلی بتوانیم اعتبارات لازم را تأمین کنیم.

وی گفت: مردم اسلام آباد از این تأخیر گلایه مند هستند چرا که پس از گذشت بیش از ۲ سال از زلزله هنوز امکان استفاده مردم این شهرستان از امکانات درمانی وجود ندارد و با وجود شیوع بیماری کرونا مردم بسیار در رنج و عذاب هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه افزود: پروژه بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی کرمانشاه با سالی ۲۰ یا ۵۰ میلیارد تومان به اتمام نخواهد رسید این پروژه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد که مقرر شد با وزیر بهداشت از طریق فاینانس این پروژه را انجام دهیم.

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه راه آهن تا اسلام آباد غرب

بازوند خاطرنشان کرد: پروژه راه‌آهن تا اسلام‌آباد ۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی دارد و معدل پیشرفت روسازی و زیرسازی آن حدود ۵۵ درصد است اما هنوز ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بتواند تا اسلام‌آباد برسد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه افزود: سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد یارانه‌ها به این پروژه اختصاص داده شد که بابت طلب پیمانکاران پرداخت شده است لذا صحبتی با نمایندگان وزارتخانه در این خصوص داشتیم تا بتوانیم برای این پروژه تسهیلات بانکی دریافت کنیم.

بازوند اظهار داشت: در بحث قطار شهری در سفری که آقای پورمحمدی به استان داشت حدود ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای این پروژه مصوب شد که از طریق فاینانس انجام شود.

وی بیان داشت: این ۸۰۰ میلیارد تومان بین پروژه قطار شهری، تصفیه‌خانه، راه زلزله زرد و همچنین کرمانشاه به کامیاران در نظر گرفته شده است.

استاندار کرمانشاه گفت: سال گذشته حدود ۳,۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط مدیران عامل بانک‌ها برای پروژه‌های عمرانی تصویب شد و تا امروز تعدادی از آنها عملیاتی شده است.

وی افزود: اگر مبلغ ۳,۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ وارد چرخه سرمایه گذاری شود بستر خوبی برای جهش تولید خواهد بود.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها